- 41 000 Kč
- Plný úvazek
Detailed information:
Our client is a world leader provider of business consulting, technology and engineering. Offering services in the field of Systems Integration, Finance, Telecommunications and Informatics and Aerospace among others. It has operation centers in more than 70 countries worldwide. Today, this corporation is a global leader in the „next generation“ of Telecommunications consulting with revenues of billions of dollars. Ranked in industry magazines including the Wall Street Journal as one of the most innovative companies to work for.
Scope of employment:
The Treasury team is part of R2R department and is responsible of posting of bank transactions into General Ledger. Providing control that all bank transactions data were uploaded to SAP GL correctly, investigating differences and making corrections if necessary. Communicating with other departments (AR, AP, I/C, payroll etc.). The team processing and providing for payment orders, payment approvals and solving any related issues.
Requirements:
Responsible of GL posting of receipts and payments.
Preparing cash flow, forecast and exposure reporting.
Posting settlements and monthly FX currency revaluation for all reconciliations and currencies.
Work on reduction of the items posted to the suspense account, actively working on clearing those items.
Monthly bank vs GL reconciliation – including downloading bank statements from Bank, preparing proper reconciliation, solving any discrepancies.
Complying with SOX procedures and support SOX compliance audits.
Degree in Finance or related areas is preferred.
Understanding and practical knowledge of Finance processes and accounting.
Previous experience in similar position in international Shared Service Centre is advantage.
Attention to detail and accuracy, Interested in process improvement.
Ability to work independently and as part of a team.
Pro-active and strong analytic skills.
Ability to prioritize, multi-task and work under pressure.
We offer:
Very competitive remuneration.
Extensive corporate benefits package.
Yearly bonuses.
State of the art office building in Prague center.
Free refreshments in the workplace.
Social events and team building activities.
Extensive training and coaching.
Perspective projects with an international scope.
Positive and social working environment.
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?