- Plný úvazek
- Vhodné také pro cizince
- Vhodné také pro absolventy
Ředitelství silnic a dálnic s. p.
je státní podnik zřízený Ministerstvem dopravy ČR. Základním předmětem naší činnosti je výkon vlastnických práv státu k nemovitostem tvořícím dálnice a silnice I. třídy, zabezpečení správy, údržby a oprav dálnic a silnic I. třídy a zabezpečení výstavby a modernizace dálnic a silnic I. třídy.
Nyní vyhlašujeme výběrové řízení na pozici: SQL specialista-analytik/čka ICT (102-2025)
Pracoviště-lokalita
Slovenská 1142/7, 702 00 Ostrava
Do oddělení provozního ICT hledáme zkušeného kolegu/kolegyni, která/ý bude vykonávat tyto činnosti:
• Správa a ladění výkonu SQL Serveru
• Znalost ladění výkonu, plánů provádění dotazů, statistik a údržby indexů.
• Profiler SQL Serveru, rozšířené události a monitorování založené na DMV.
• Vysoká dostupnost a zotavení po havárii (HA/DR)
• Odborník na Always On Availability Groups, failover clustering, zrcadlení databáze a log shipping.
• Zkušenosti s replikací, převzetím služeb při selhání ve více datových centrech a plánováním RTO/RPO.
• Konfigurace a údržba strategií zálohování a obnovy pomocí nativních nástrojů SQL a řešení třetích stran (např. Veeam).
• Úložiště a rozdělování, partitioning
• Dobrá znalost rozdělování tabulek, komprese a zabezpečení na úrovni řádků.
• Znalost výkonnosti diskových I/O, optimalizace SAN a správy tempdb.
• Zabezpečení a dodržování předpisů
• Implementace osvědčených postupů zabezpečení SQL Serveru: role, oprávnění, šifrování (TDE, Always Encrypted).
• Znalost auditování a protokolování (SQL Server Audit, C2 Auditing, Extended Events).
Infrastruktura a automatizace
• Pokročilé skriptování SQl Serveru v prostředí PowerShell pro automatizaci úloh správy (zálohování, kontroly stavu, indexování, správa uživatelů).
• Dobrá znalost systému Windows Server, služby Active Directory a ověřování Kerberos.
• Zkušenosti s VMware, Hyper-V nebo jinými virtualizačními platformami pro SQL Server.
Měkké dovednosti a zkušenosti
• Řešení problémů a odstraňování závad
• Schopnost identifikovat, diagnostikovat a řešit složité problémy s výkonem.
• Zkušenosti se správou incidentů, analýzou hlavních příčin a následnými přezkumy.
• Týmová spolupráce a komunikace
• Zkušenosti se spoluprací s vývojovými týmy (DevOps, Agile, CI/CD).
• Schopnost dokumentovat osvědčené postupy DBA, runbooky a zprávy o incidentech.
• Silné komunikační dovednosti pro komunikaci s vedoucími pracovníky, vývojáři a týmy infrastruktury.
Preferované certifikace
• Certifikát Microsoft: Azure Database Administrator Associate (DP-300).
• Certifikát Microsoft Certified: (MCSA, MCSE – již neexistuje možnost získat, takže jen pokud je k dispozici historicky).
• ITIL (pro řízení incidentů/změn).
• Jedinečnou příležitost pracovat pro ŘSD a mít stabilní zaměstnání v organizaci, která si váží svých lidí.
• Profesionální, ale zároveň i přátelský tým kolegů, na které se můžete kdykoliv spolehnout.
• Možnost profesního růstu: U nás se budete mít možnost se dále rozvíjet a učit.
• Zaměstnanecké benefity (5 týdnů dovolené, 5 dní indispozičního volna, stravenkový paušál, možnost 2 dny home office v měsíci, výuka angličtiny na pracovišti, benefitní systém Můj Up a produkty spoření na stáří, plně hrazená roční dálniční známka, zvýhodněná Multisport karta, možnost využití firemních rekreačních zařízení, slevy u cestovních kanceláří Invia, Alexandria, permanentky do ZOO, Aquaparku Čestlice, Aqualand Moravia, skipasy na lyže)
• Pružnou pracovní dobu, která umožní sladění pracovního a osobního života
Termín nástupu: dle dohody
Pracovní poměr: hlavní pracovní poměr na dobu určitou 1 rok, s následnou možností prodloužení na dobu neurčitou.
Mzdové podmínky:
Nabízíme finanční ohodnocení, zahrnující mzdový tarif, osobní příplatek odpovídající kvalitě a délce vaší praxe, osobní bonus a odměny v závislosti na vašem pracovním výkonu.
Přihlášky:
Strukturovaný životopis s popisem praxe a vzdělání v češtině, zasílejte na e-mail: e-mail přes , do předmětu uveďte „SQL specialista-analytik/čka ICT (102-2025)".
Pro další informace kontaktujte: e-mail přes , tel. zobrazit tel. číslo .

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.