- Plný úvazek
Charakteristika pozice:
- Vykonává pozici veřejného opatrovníka osob omezených nebo zbavených svéprávnosti v pobytovém zařízení a domácnostech.
- Vede evidenci a spisovou dokumentaci svěřených opatrovanců.
- Stará se o naplnění práv opatrovanců a chrání jejich zájmy.
- Provádí šetření u osob, u kterých byl podán podnět na omezení nebo zbavení svéprávnosti a u osob, které chtějí vykonávat činnost opatrovníka.
- Ve spolupráci s pobytovým zařízením sociálních služeb plánuje cíle pomoci opatrovancům.
- Uplatňuje zákonné nároky opatrovanců (důchod, sociální dávky).
- Spravuje finanční prostředky a majetek opatrovanců (hospodaření s důchody, zajišťování srážek, exekucí apod.), eviduje, koordinuje, kontroluje hospodaření finančních prostředků opatrovanců, se kterými disponuje zařízení sociálních služeb, kde jsou umístění.
- Zastupuje opatrovance v průběhu dědických řízení a jiných úředních jednání (soudy, výslechy, jednání s policií, s poskytovatelem sociálních služeb apod.).
- Dojednává a uzavírá smlouvy o poskytování sociálních služeb, pracovní smlouvy apod.
- Spolupracuje s navazujícími organizacemi při řešení životní situace opatrovanců.
- Sociální pracovník musí v termínu do 18 měsíců od nástupu absolvovat zkoušku zvláštní odborné způsobilosti pro správní činnost při výkonu veřejného opatrovnictví
Další předpoklady:
- vysokoškolské vzdělání v bakalářském studijním programu nebo vyšší odborné vzdělání,
- uživatelská znalost práce na PC (Word, Excel, Outlook, Internet),
- orientace v zákoně č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění,
- orientace v zákoně č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění,
- orientace v zákoně č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění,
- samostatnost, zodpovědnost, výborné komunikační schopnosti,
- schopnost analytické a týmové práce,
- zvládání stresové zátěže,
- praxe ve státní správě a samosprávě výhodou,
- praxe v registrovaných sociálních službách výhodou,
- zvláštní odborná způsobilost – v sociálních službách, nebo při výkonu veřejného opatrovnictví výhodou,
- řidičské oprávnění skupiny B výhodou.
Uchazeč podá písemnou přihlášku obsahující:
- jméno, příjmení a titul,
- datum a místo narození,
- státní příslušnost,
- místo trvalého pobytu,
- číslo občanského průkazu nebo číslo dokladu o povolení k pobytu, jde-li o cizího státního občana,
- datum a podpis
K přihlášce se připojují tyto doklady:
- strukturovaný životopis, ve kterém se uvedou údaje o dosavadních zaměstnáních a o odborných znalostech a dovednostech týkajících se správních činností, včetně jazykových,
- výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce (originál nebo ověřená kopie), u cizích státních příslušníků též obdobný doklad osvědčující bezúhonnost vydaný domovským státem, pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost čestným prohlášením,
- ověřená kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
Přihlášky se podávají do 30. 11. 2021 do 12:00 hodin v zalepené obálce označené: „Veřejná výzva – opatrovník“ osobně na podatelně Městského úřadu Dubí, Ruská 264/128, 417 01 Dubí nebo písemně poštou na stejné adrese nebo prostřednictvím datové schránky.
Vybraní uchazeči, kteří budou nejlépe splňovat podmínky veřejné výzvy a doloží v termínu požadované dokumenty, mohou být telefonicky, případně emailem pozváni k osobnímu pohovoru. Po skončení výběrového řízení budou neúspěšným uchazečům vráceny doklady obsahující osobní údaje. Vyhlašovatel si vyhrazuje právo zrušit toto výběrové řízení kdykoliv v jeho průběhu nebo nevybrat žádného z kandidátů, případně pracovní místo neobsadit bez udání důvodu.