- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Become a key member of our Event management team
THE COMPANY
SmithNovak creates large international conferences for a niche European market with events taking place in London, Istanbul, Vienna, Barcelona, and many more
THE ROLE
As a Business Development Manager, you will become a key member of our team using your business relationship skills to secure delegates, sponsors and speakers. Candidates must be able to prove they have the desire to make deals happen.
HIGHLIGHTS OF THE ROLE
INTERNATIONAL: Join an international team serving customers and partners all around Europe
ENGLISH: All external and internal communications in English
INTERACT: Communicate with international customers and enjoy building relationships
EVENT MANAGEMENT: Use your Coordination & Project skills to help manage events
DO DEALS: Use your persuasion & negotiation skills to sell our events to customers
EVENT DESIGN: Be creative and get involved in the process of researching/ shaping events
TRAVEL: Enjoy traveling to Paris, Barcelona, Istanbul, London, Vienna
EXPERIENCE REQUIRED:
No experience is required however, preference will be given to applicants who are proficient in English and can demonstrate some experience dealing with customers in a commercial environment.
SKILLS AND ATTRIBUTES REQUIRED:
We are looking for an energetic, positive, confident and above all, enthusiastic person with a can-do attitude and great communication skills. Specifically, you must;
WHAT WE OFFER:
We offer a basic salary with significant performance-based commissions and the opportunity to become a key figure in a growing team. Our events take place around Europe and you will have the opportunity to travel from time-to-time to some of the most exciting cities in the world.
COVER LETTER:
Please include a brief cover letter explaining why you feel we should consider you as a suitable candidate. All applications and CVs in English only.

Lenka otevřela ChatGPT a napsala: „Napiš mi životopis pro marketingovou pozici.“ Za pár sekund měla hotovo – jenže výsledek působil, jako by ho psalo 100 jiných lidí před ní.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.