- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Generální ředitel Úřadu práce České republiky, jako služební orgán, příslušný podle § 10 odst.
1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje
výběrové řízení na služební místo: vrchní referent/rada – sociální pracovník v Oddělení hmotné nouze Odboru Kontaktního pracoviště Boskovice Krajské pobočky Úřadu práce ČR v Brně, ID 11100783, v oborech služby „Nepojistné sociální dávkové systémy“ a „Sociální služby, sociální práce, sociálně-právní ochrana dětí a rodinná politika“.
Místem výkonu služby jsou Boskovice.
Služba na tomto služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
Předpokládaným dnem nástupu na služební místo je 15. červenec 2022.
Služební místo je zařazeno podle Přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 10. platové třídy.
Hlavní popis činnosti vykonávané na služebním místě:
Zajišťování agendy dávek pro osoby nacházejících se v hmotné nouzi, zpracování celé
agendy dávek hmotné nouze spojené se správním řízením, provádění šetření v místě za
účelem ověření skutečností rozhodných pro nárok na dávku a její výplatu, realizace cíleného
sociálního šetření u osob nacházejících se v nepříznivé sociální situaci, analýz této situace
a poskytování navazujícího sociálního poradenství k jejímu řešení, poskytování základního
poradenství v oblasti nepojistných sociálních dávek.
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo
žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 20. června 2022,
tj. v této lhůtě zaslané prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu sídla
organizačního útvaru služebního úřadu: Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Brně,
Polní 1011/37, 659 59 Brno, nebo osobně podané na podatelnu organizačního útvaru
služebního úřadu na výše uvedené adrese. Žádost lze podat rovněž v elektronické podobě
s uznávaným elektronickým podpisem na elektronickou adresu organizačního útvaru
služebního úřadu e-mail přes nebo prostřednictvím veřejné datové sítě do
datové schránky ID syyztwe. Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení uloženou
v úvodu testové části výběrového řízení.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být
označena slovy: „Neotevírat“, a „Výběrové řízení pod č. j. UPCR-2022/49629–78099801“.
Více informací na www.uradprace.cz – Kariéra na ÚP ČR:
https://www.uradprace.cz/web/cz/-/vrchni-referent-rada-socialni-pracovnik-20–06–2022

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.