- 21 300 – 35 000 Kč
- Plný úvazek, Zkrácený úvazek
- Vhodné také pro cizince
Generální ředitel Úřadu práce České republiky, jako služební orgán, příslušný podle §
10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě (dále jen „zákon“), vyhlašuje
výběrové řízení na služební místo: vrchní referent/rada – sociální pracovník
v Oddělení hmotné nouze Kontaktního pracoviště v Mělníku Krajské pobočky ÚP
ČR v Příbrami, ID 11109218,
v oborech služby „Nepojistné sociální dávkové systémy“ a „Sociální služby, sociální
práce, sociálně-právní ochrana dětí a rodinná politika“.
Místem výkonu služby je Mělník.
Služba na tomto služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu
určitou, to po dobu dočasně nepřítomného státního zaměstnance (zástup za
RD/MD). Předpokládaným dnem nástupu na služební místo je 15. října 2022.
Služební místo je zařazeno podle Přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do
10. platové třídy.
Hlavní popis činnosti vykonávané na služebním místě:
Provádění cíleného sociálního šetření u osob nacházejících se v nepříznivé sociální
situaci, analýz této situace a poskytování navazujícího sociálního poradenství k jejímu
řešení.
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební
místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě
do 16. září 2022, tj. v této lhůtě zaslané prostřednictvím provozovatele poštovních
služeb na adresu sídla organizačního útvaru služebního úřadu: Úřad práce ČR,
Krajská pobočka v Příbrami, náměstí T. G. Masaryka 145, 261 01 Příbram 1, nebo
osobně podané na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese. Žádost lze
podat rovněž v elektronické podobě s uznávaným elektronickým podpisem na
elektronickou adresu služebního úřadu nebo
prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky ID k7rzpxf. Formulář žádosti
tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení uloženou v úvodu textové části výběrového
řízení.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh)
musí být označena slovy: „Neotevírat“, a „Výběrové řízení pod č. j. 2022/74381-
78099812“.
K žádosti dále žadatel přiloží:
1. strukturovaný profesní životopis.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.