- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy

rada/odborný rada – právník v Oddělení právním Odboru kontrolně právního Krajské pobočky Úřadu práce ČR v Plzni, ID 11007190,v oborech služby „Zaměstnanost“, „Nepojistné sociální dávkové systémy“.
Místo výkonu práce: KoP Rokycany, Palackého č.p. 162, 337 01 Rokycany 1
Hlavní náplň činnosti:
provádí samostatné zajišťování veškeré právní agendy, právní součinnosti a
právního dohledu Odboru kontrolně právního (OKP) krajské pobočky v území
kontaktního pracoviště Rokycany, právně zajišťuje a koordinuje vymáhání pohledávek, zajišťuje vedení agendy výživného u dětí v pěstounské péči a spolupodílí se na
agendě náhradního výživného ve vztahu k pohledávkám, zajišťuje agendu výkonu činnosti dítěte dle zákona o zaměstnanosti, zajišťuje agendu ochrany zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele, zajišťuje agendu dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, spolupodílí se na metodické činnosti při aplikaci právních předpisů, konzultacích k nim a seznamování s nimi ostatních zaměstnanců a na řešení právních
otázek úřadu, poskytuje informace uchazečům o zaměstnání, žadatelům o dávky a ostatním
klientům v oblasti zaměstnanosti, nepojistných sociálních dávek, ochrany zaměstnanců při platební neschopnosti a provádí vnější právní konzultační a poradenské činnosti v oboru působnosti úřadu, poskytuje právní součinnost pro ředitelku kontaktního pracoviště, podílí se na právních činnostech v oblasti zaměstnanosti, NSD, insolvence, správního řízení, daňového řízení, svobodného přístupu k informacím, ochrany osobních údajů, veřejných zakázek a dalších prováděných krajskou pobočkou ve výše stanoveném území, připravuje smlouvy v oblasti majetkoprávní, vede jejich evidenci na svém úseku v souladu s interním předpisem, postupuje dle zákona o registru smluv, na základě a v rozsahu pověření zastupuje úřad práce před soudy a orgány činnými v trestním řízení, zpracovává trestní oznámení ve vymezené působnosti.
Požadujeme: vysokoškolské vzdělání, svéprávnost, bezúhonnost, zdravotní způsobilost
Nabízíme: platové zařazení v 11. platové třídě v souladu s platnými právními předpisy
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 21.7.2021, tj. v této lhůtě zaslané prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu sídla organizačního útvaru služebního úřadu: Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Plzni, Kaplířova 7, 305 88 Plzeň, nebo osobně podané na podatelnu organizačního útvaru služebního úřadu na výše uvedené adrese. Žádost lze podat rovněž v elektronické podobě s uznávaným elektronickým podpisem
na elektronickou adresu organizačního útvaru služebního úřadu e-mail přes nebo prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky ID 6gyzph2. Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení uloženou v úvodu textové části výběrového řízení.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh)
musí být označena slovy: „Neotevírat“, a „Výběrové řízení pod č. j. UPCR2021/71300–78099810“.
Nedoložení výše požadovaných dokumentů je považováno za nesplnění požadavků. Nesplnění požadavků může být důvodem k vyřazení z účasti na výběrovém řízení.
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?