- 40 000 – 100 000 Kč
- Plný úvazek, Zkrácený úvazek
- Vhodné také pro cizince
Ředitelka Krajské hygienické stanice Olomouckého kraje se sídlem v Olomouci (dále jen „KHS“), jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo rada, odborný rada oddělení právního a kontrolního č. 101102/ID 30015033 ve služebním úřadu Krajské hygienické stanici Olomouckého kraje se sídlem v Olomouci, v oborech služby:
21. Zdravotnictví a ochrana zdraví
22. Legislativa a právní činnost
Služebním působištěm je Olomouc.
Služba na tomto služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je září 2022.
Služební místo je zařazeno podle Přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 11. platové třídy.
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující odborné, kontrolní a další činnosti:
Provádí dle pokynů nadřízeného v rámci celé KHS kontrolní činnost vůči zaměstnancům KHS. Provádí analýzu výsledků kontrol a následně navrhuje způsoby řešení – nápravy – zjištěných nedostatků.
Připravuje dle pokynů nadřízeného podklady pro tvorbu dokumentů vydaných v rámci vnitřního řízení vedoucím správního úřadu – služební předpisy, závazné pokyny ředitele KHS, apod.
Provádí dle pokynů nadřízeného konzultační, poradenské a metodické činnosti oddělení právního a kontrolního ve věci správních řízení, přestupkových řízení a ve věci provádění kontrolních činností zaměstnanců sekce ochrany a podpory veřejného zdraví ve vazbě na zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů.
Vede přestupková řízení v oblasti porušování mimořádných opatření v oblasti ochrany veřejného zdraví.
Dle pokynů nadřízeného koordinuje a usměrňuje provádění státního zdravotního dozoru a kontrol v jednotlivých oblastech ochrany veřejného zdraví, a to v rozsahu dané odbornosti – tedy legislativní rámec (2.24–11.05).
Dle pokynů nadřízeného zpracovává a aktualizuje vzorové dokumenty pro odbornou činnost a zabezpečuje aktualizaci právních předpisů, informuje zaměstnance o nových či aktualizovaných předpisech vydaných ve Sbírce zákonů ČR.
Dle pokynů nadřízeného provádí právní konzultace, písemné i ústní, při poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. Poskytuje dle tohoto zákona informace týkající se činnosti oddělení právního a kontrolního.
V rozsahu výše uvedených činností vzdělává ostatní zaměstnance správního úřadu formou přednášek, seminářů, prezentací a vzorů, a to dle pokynů nadřízeného.
Je členem komisí zřizovaných správním úřadem, kde je podmínkou vzdělání v oboru práva.
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 29. července 2022, tj. v této lhůtě zaslané služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Krajská hygienická stanice Olomouckého kraje se sídlem v Olomouci, Wolkerova 74/6, 779 00 Olomouc, nebo osobně podané na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese. Žádost lze podat rovněž
v elektronické podobě s uznávaným elektronickým podpisem na adresu elektronické pošty služebního úřadu: e-mail přes nebo prostřednictvím datové schránky IDDS: 7zyai4b.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo rada, odborný rada oddělení právního a kontrolního.“
Další informace na stránkách Krajské hygienické stanici v Olomouci.
https://www.khsolc.cz
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?