- 32 700 – 38 000 Kč
- Plný úvazek
Místo výkonu práce: Chrudim
NÁPLŇ PRÁCE: Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oborech služby 13 – Nepojistné sociální dávkové systémy 14 – Sociální služby, sociální práce, sociálně-právní ochrana dětí a rodinná politika
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti: Metodické usměrňování a koordinace státní sociální podpory, dávek pěstounské péče, dávek pomoci v hmotné nouzi, dávek osobám se zdravotním postižením a průkazu osobám se zdravotním postižením, příspěvku na péči a dalších nepojistných sociálních dávek ve vymezené územní působnosti krajské pobočky Úřadu práce. Řídí oddělení příspěvku na péči a dávek pro OZP v souladu s platnými metodickými pokyny. Zodpovídá za odborné vedení svých podřízených, provádí soustavnou kontrolu jejich pracovní činnosti včetně kontroly plnění uložených úkolů. Zajišťuje konzultační činnost pro občany v oblasti agendy příspěvku na péči a dávek pro OZP. Přijímá a kontroluje náležitosti žádostí o příspěvek na péči a dávky pro OZP, včetně potvrzení údajů rozhodných pro nárok na dávku, její výši nebo výplatu. Ověřuje správnost údajů. Zadává žádosti a přiložená potvrzení do informačního systému. Rozhoduje ve správním řízení o přiznání dávky, změně výše dávky, odnětí dávky, námitkách, poskytnutí doplatků dávek, zastavení výplaty, změně příjemce dávky, vyloučení z okruhu společně posuzovaných osob a dalších úkonech daných zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách a zákonem č. 329/2011 Sb., o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením a o změně souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, včetně odsouhlasení žádostí k výplatě. Spolupracuje se státními orgány, dalšími právnickými a fyzickými osobami ve věci posouzení nároku na příspěvek na péči a dávky pro OZP. Zajišťuje archivaci a digitalizaci písemností. Zajišťuje komplexní agendu výplaty dávek v rámci EU. Provádí stěhování žádostí při změně trvalého pobytu oprávněné osoby, kompletuje spisovou dokumentaci stěhovaných osob. Zpracovává přeplatky na příspěvku na péči a dávkách pro OZP ve správním řízení, včetně sankčních postihů.
Osobní příplatek: Výše osobního příplatku 5 485 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku na pozicích vedoucí oddělení Krajské pobočky Úřadu práce České republiky v Pardubicích. Příplatek za vedení: Představenému přísluší příplatek za vedení od 3 800 Kč do 7 400 Kč. Zvláštní příplatek Představenému přísluší zvláštní příplatek 1 200 Kč.
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo představeného nebo žádosti o jmenování na služební místo představeného (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 24. dubna 2023, tj. v této lhůtě, doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Pardubicích, Boženy Vikové – Kunětické 2011, 530 02 Pardubice, podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese, podané v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na adresu elektronické pošty služebního úřadu e-mail přes , nebo podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky ID 4p2zpna.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení č.j. Č.j.: UPCR-2023/42148–78099809“. V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
Více na: /www.uradprace.cz/web/cz/-/rada-odborny-rada-vedouci-oddeleni-pnp-a-dozp-kop-chrudim-24–04–20–1
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?