- 60 000 – 70 000 Kč
- Plný úvazek, Zkrácený úvazek
- Vhodné také pro cizince

Proč využít při hledání práce personální agenturu Manpower? Propojujeme zajímavé pracovní příležitosti s nadšenými lidmi. Měním lidem budoucnost, protože lepší práce, která dává smysl, znamená lepší život.
The worldwide known drink company is looking for a Transport Planning Specialist (m/f) who will make sure that the company's container will be loaded on time, delivered to the final destination safe, and according to the request of the customer.
Main responsibilities:
· Capture new orders & send booking requests
· Follow up on ocean bookings and their arrangement
· Deal with issues
· Cooperate with the international team of the Exporting Zone and the Global Team
· Communicate with the inventory team, warehouses, and documentation team
· Provide input on performance issues with carriers or loading sites
· Provide visibility on the performance of external suppliers
· Maintain a steady relationship with stakeholders
· Report KPIs and take actions to improve service quality
· Work with SAP, AXIS (a tool to book Ocean transport), TMS (Transport management system), and Excel
+ If you are a more experienced candidate then you could back up for Teamleader in case of need as well.
Requirements:
· Relevant experience ideally from FMCG company
· Perfect English (you will use it at your work daily)
· MS Office (Excel & PowerPoint), SAP
· Responsibility, flexibility, interpersonal & communication skills
Benefits:
· Working for a well-known and stable company
· Pleasant & friendly working environment
· It‘s a project which lasts 6 months and after the end, you can participate in another company’s projects
· Competitive salary
· Flexible working hours
· Home office
· Meal vouchers
· Extra holiday
· Multisport Card
· Free company’s products
· Prague 4

Lenka otevřela ChatGPT a napsala: „Napiš mi životopis pro marketingovou pozici.“ Za pár sekund měla hotovo – jenže výsledek působil, jako by ho psalo 100 jiných lidí před ní.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.