- 30 000 – 59 000 Kč
- Plný úvazek, Zkrácený úvazek
- Vhodné také pro absolventy

Generální ředitel Úřadu práce České republiky, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1
písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon
o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo vrchní referent/rada – sociální
pracovník v Oddělení PnP a DOZP Odboru nepojistných sociálních dávek Kontaktního
pracoviště Pardubice Krajské pobočky Úřadu práce České republiky v Pardubicích, se
služebním působištěm v Pardubicích, ID 11106777.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oborech služby
13 Nepojistné sociální dávkové systémy
14 Sociální služby, sociální práce a sociálně-právní ochrana dětí, rodinná politika
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
Provádění cíleného sociálního šetření u osob nacházejících se v nepříznivé sociální situaci,
analýz této situace a poskytování navazujícího sociálního poradenství k jejímu řešení.
Zajišťování agend nepojistných sociálních dávek.
Zajišťování výkonu státní správy v oblasti dávek pomoci v hmotné nouzi, příspěvku na péči a dávek pro osoby se zdravotním postižením. Jednání s klienty a poskytování základního i odborného sociálního poradenství v oblasti nepojistných sociálních dávek. Přijímání a zpracování žádostí, vedení správního řízení příslušné agendy, vedení spisové dokumentace, ověřování správnosti vyhodnocení dávky. Provádění sociálních šetření a kontrol v přirozeném prostředí klienta.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 10. platové třídy
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 23 390 Kč do 34 370 Kč
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 1. červenec 2023.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra
https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3–2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo
žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 26. května 2023,
tj. v této lhůtě
služebního úřadu Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Pardubicích, Boženy Vikové –
Kunětické 2011, 530 02 Pardubice,
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být
označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení č.j. UPCR-2023/60511–78099809“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou
mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
Podmínky pro přihlášení do výběrového řízení (VŘ) a další informace jsou uvedeny na stránkách Úřadu práce: https://www.uradprace.cz/web/cz/-/vrchni-referent-rada-socialni-pracovnik-kop-pardubice-26–05–2023
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?