- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Kvalifikační předpoklady:
Výhodou orientační znalost legislativy v oblasti sociální práce; výhodou zkušenosti s vytvářením a koordinací sítí podpory, plánováním a vedením případových konferencí; organizační, komunikační schopnosti, aktivní přístup k řešení problémů, empatie; pracovní flexibilita, schopnost samostatné tvůrčí práce, koncepční a analytické myšlení, odolnost vůči stresu; schopnost pružně rozhodovat a přijímat za svá rozhodnutí odpovědnost; uživatelská znalost práce s PC (Word, Excel, internet); řidičský průkaz skupiny B výhodou.
Popis vykonávané práce:
Budete se podílet na koordinaci činnosti oddělení a na nastavení spolupráce s návaznou sociální sítí. Dále budete poskytovat metodickou podporu při veřejných setkáních a participativních metodách práce, budete plánovat, připravovat a realizovat veřejná setkání, podporovat diskuzi a pravidelná jednání s veřejností a obyvateli potýkajícími se se sociálním znevýhodněním, budete získávat zpětnou vazbu. Budete pracovat také přímo v terénu, mentorovat peer asistenty (terénní pracovníky), budete provádět analýzu potřeb samosprávy a partnerů, nastavovat participativní procesy, rozvíjet kompetence pro aplikaci participativních metod. Budete komunikovat s ostatními odbory a vedením města při realizaci participace, řídit a vést facilitace a mediace s CS. Budete se podílet na přípravě a koordinaci antidiskriminačních aktivit, ve spolupráci s peer pracovníky bude mapovat a hledat možnosti řešení diskriminace, bude řešit stížnosti, komunikovat s vlastníky bytů a zaměstnavateli/potenciálními zaměstnavateli, bude se aktivně podílet na eliminaci diskriminace a podporovat klienty při řešení této diskriminace.Budete odpovídat za realizaci Plánu sociálního začleňování města a v této věci spolupracovat s Agenturou pro sociální začleňování.
Úplné znění inzerátu vč. dalších pokynů na www.mestojablonec.cz, Magistrát, Volná místa.
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?