- 80 000 – 110 000 Kč
- Plný úvazek
Jedná se o pozici manažerskou, prostřednictvím které jsou realizovány dlouhodobé cíle v organizaci v oblasti energetiky. Jako energetický manažer by měl mít nejlépe vlastní vizi, schopnost a chuť připravovat nové projekty a tím neustále realizovat další úspory v návaznosti na vydanou evropskou normu EN 16001. V rámci činností bude přímo řídit technické pracovníky v oblasti odpadového hospodářství, energetiky a vodohospodářství. Výhodou je vzdělání či praxe v oblasti energetiky, stavebnictví.
Pracovní náplň energetického manažera:
Energetická správa – elektřina, zemní plyn, teplo, studená voda, teplá voda, obnovitelné zdroje.
Evidenční činnosti – trvalá aktualizace databáze měřících míst a médií, zvlášť fakturační a zvlášť podružné měřiče.
Statistické a predikční činnosti – statistika, odběrové diagramy, rozpočty.
Věcná kontrola daňových dokladů – trvalé srovnávání s historií a skutečným provozem, věcná a fyzická kontrola faktur za energie a vodu.
Styk s dodavateli energií a médií – zejména technické podmínky smluv, odběrové diagramy, odběrná maxima, zřizování/ rušení odběrných míst, technické problémy odběrných míst, optimalizace smluvních podmínek, ostatní změny.
Analytické činnosti:
Rozúčtování – nákladů na energie a média na jednotlivé objekty a subjekty v nájmu.
Energetická úsporná opatření:
Konzultační činnost při přípravě investic – připomínky k projektové dokumentaci, posuzování variantních návrhů, nabídek apod.
Ostatní činnosti – ostatní drobné činnosti spojené s výkonem funkce energetického manažera, jinde nespecifikované, o nichž je možné předpokládat, že s ohledem na odborné znalosti EM budou při řádném plnění jeho činnosti uplatňovány.
Je vyžadováno, aby uchazeč vlastnil řidičské oprávnění pro skupinu B, v rámci plnění pracovních úkolů bude vyžadováno řízení služebních dopravních prostředků.
Zaměstnanecké výhody:
Podnikové stravování, 25 dnů dovolené, 5 dnů indispozičního volna na zotavenou, 1× ročně příspěvek na letní dětskou rekreaci, 1 x za 2 roky příspěvek na dovolenou, příspěvek na produkty spoření na stáří a další.
PP na dobu určitou – po roce možnost na neurčitou.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.