- 32 000 – 34 000 Kč
- Plný úvazek, Zkrácený úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Generální ředitel Úřadu práce České republiky, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1
písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon
o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo odborný/vrchní referent – poradce
pro klienty v Oddělení zprostředkování a poradenství Kontaktního pracoviště Semily Krajské
pobočky Úřadu práce České republiky v Liberci, se služebním působištěm v Semilech.
Registrační číslo: CZ.03.01.01/00/22_015/0002653
Název projektu: Nová etapa (NOE)
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
• provádí předvýběr klientů před vstupem do projektu a zajišťuje jejich vstup do projektu,
• provádí účastníka celým projektem,
• provádí individuální posouzení situace a předpokladů účastníka,
• zpracovává „Záznam aktivity účastníka projektu“,
• vyplácí účastníkům doprovodná opatření,
• podílí se na vyhledávání zaměstnavatele s potenciálem přijímat účastníky projektu,
• podílí se na vytváření a dalším rozvoji sítě regionální spolupráce s cílem identifikovat ekonomicky
neaktivní osoby s pracovním potenciálem (komunikace se zařízeními sociálních služeb,
vzdělávacími institucemi, nestátními neziskovými organizacemi apod.),
• poskytuje poradenství k právům a povinnostem zaměstnavatelů, vyplývajících ze zákona
č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů,
• poskytuje individuální a skupinové poradenství klientům,
• vede příslušnou administrativu spojenou s realizací klíčových aktivit projektu (vstupy do projektu,
poradenský proces a jeho zabezpečení, zajištění rekvalifikací, zprostředkování zaměstnání,
vyplácení doprovodných opatření.
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu určitou do 30. dubna 2027.
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 1. říjen 2023.
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo
žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 31. srpna 2023, tj. v této lhůtě
• doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu
služebního úřadu Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Liberci, Dr. Milady Horákové 632/5, 460 01 Liberec,
• podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese,
• podané v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na adresu
elektronické pošty služebního úřadu e-mail přes , nebo
• podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky ID pnszpvi.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být
označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení č.j. UPCR-2023/96007–78099806“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou
mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může
zúčastnit žadatel, který:
o státní službě], tj. minimálně střední vzdělání s maturitní zkouškou,
K žádosti dále žadatel přiloží:

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.