- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Kontakt e-mailem: e-mail přes nebo telefonicky
Kdo jsme
Moravskoslezské datové centrum je příspěvková organizace zřízená Moravskoslezským krajem, která si klade mimo jiné za cíl vybudovat velkokapacitní datovou síť. Ta se stane základem pro rozvoj elektronických služeb krajské korporace. V dalších letech bude centrum monitorovat a inteligentně řídit dopravní toky nebo sítě internetu věcí až na bázi umělé inteligence. Zároveň organizace slouží jako poradenské a konzultační místo v oblasti ICT technologií pro ostatní krajské příspěvkové organizace. Novým úkolem organizace je strategické řízení a koordinace aktivní kybernetické bezpečnosti krajské korporace s prioritou nemocnic.
Požadovaná kvalifikace: VŠ vzdělání v bakalářském, nebo magisterském studijním programu technického směru v ICT nebo oboru kybernetické bezpečnosti.
Požadovaná praxe: 3 roky praxe v oboru informační nebo kybernetické bezpečnosti
Další požadované znalosti/dovednosti: architektura informačních a komunikačních systémů a její navrhování, hardwarové komponenty, nástroje architektury, operační systémy a software, procesy ve zdravotnictví, jejich integrace a závislost na ICT, řízení bezpečnosti a rizik, bezpečnost komunikací a sítí, řízení identit a přístupů, hodnocení a testování bezpečnosti, bezpečnost provozu, základní principy bezpečného vývoje softwaru, integrace a závislosti ICT a obchodních procesů, řízení referentského vozidla (řidičský průkaz sk. B)
Relevantní certifikace: Certified Ethical Hacker (CEH), CompTIA Security +, Certified Information Security Manager (CISM), Certified in Risk and Information Systems
Control (CRISC), Certified Information Systems Security Professional (CISSP), Manažer BI (akreditační schéma ČIA), nebo certifikace dokládající odbornou způsobilost bezpečnostních rolí splňující požadavky ISO 17024.
Zaměstnanecké výhody:
Platové zařazení – 11. platová třída dle nařízení vlády o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě č. 341/2017 Sb. v platném znění
Týden dovolené navíc, 3 Sick day ročně
Peněžní příspěvek na stravování
Příspěvek z fondu FKSP na kulturu, zdraví, sport či cestování
Notebook a mobilní telefon
Stabilní zázemí krajské organizace
Vstřícné pracovní prostředí

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.