- 30 000 – 59 000 Kč
- Plný úvazek, Zkrácený úvazek
Obecná charakteristika pracovní pozice:
" komplexní vedení účetnictví v účetní jednotce v souladu s obecně závaznými právními předpisy, zabezpečení veškeré činnosti spojené s interním a externím výkaznictvím
" zodpovědnost za organizační vedení a činnost účtárny
" stanovování metodiky účetnictví, způsobů oceňování, postupů účtování, uspořádání položek účetní závěrky a jejich obsahového vymezení
" zabezpečení analytických a metodických prací nad daty účetní závěrky a dalších účetních záznamů včetně Pomocného analytického přehledu
" zpracování a kontrola správnosti účetních dokladů pro hlavní i doplňkovou činnost organizace (přijaté a vydané faktury, bankovní a pokladní doklady, veškeré interní doklady)
" zpracování a účtování měsíčních mzdových nákladů organizace
" kontrola a účtování tvorby a čerpání fondu kulturních a sociálních potřeb (FKSP)
" kontrola a úprava vyúčtování cestovních příkazů
" příprava metodických pokynů k účtování
" aktualizace účtového rozvrhu podle platné jednotné účtové osnovy a dle pokynů zřizovatele
" Zpracování dokladové inventarizace
" kontrola vedení evidence pohledávek včetně přípravy podkladů k vymáhání
" komunikace a spolupráce s externími subjekty (např. daňový poradce, auditor, finanční úřad)
" příprava a shromáždění podklady pro externí a interní audit
Požadavky zaměstnavatele:
" minimálně středoškolské vzdělání s maturitou
" znalost principů fungování a hospodaření příspěvkové organizace – výhodou
" praxe minimálně 1 rok ve vedení účetnictví v pozici hlavní účetní – výhodou
" orientace v právních předpisech týkajících se:
" znalost zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví
" znalost zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě
" znalost zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád
" znalost zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty
" znalost zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
" znalost vyhlášky č. 383/2009 – zpracování Pomocného analytického přehledu (PAP)
" znalost vyhlášky č. 323/2002 Sb., o rozpočtové skladbě
" dobrá úroveň práce s PC (MS Word, Excel, PPT, Outlook, Google apod.)
" silná a přátelská osobnost odolná vůči stresu, výborné organizační a komunikační schopnosti
" bezúhonnost, pečlivost, schopnost samostatné i týmové práce, analytické myšlení
Platové zařazení:
" práce na HPP, smlouva na 1 rok s možností následného prodloužení, zk. dobou 6 měsíců
" platové ohodnocení 35–45 tis. Kč/měs. – dle platných tabulek (11. platová třída), stupeň
dle doložené odborné praxe, příplatek za vedení, osobní příplatek
" pružná pracovní doba, 5 týdnů dovolené, příspěvek z FKSP na penzijní pojištění / část na kartu fokus pass pro volný čas, zaměstnanecké jízdné včetně výhod pro rodinné příslušníky
" mobilní telefon, služební NTB, možnost využití práce na HO
" možnost dalšího vzdělávání, rozšiřování kvalifikace a kariérní růst
Přihláška do výběrového řízení musí obsahovat:
" životopis s přehledem o dosavadních zaměstnáních a odborných znalostech a dovednostech
" výpis z evidence rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce
" kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
" kopie dalších dokladů o absolvování odborných kurzů nebo jiného vzdělání
Přihlášku do výběrového řízení včetně požadovaných listin doručte s předmětem značení: „Výběrové řízení – HLAVNÍ ÚČETNÍ – NEOTVÍRAT“, na adresu: DSÚK, p.o., Velká Hradební 3118/48, 400 01 Ústí nad Labem, nebo osobně na podatelnu KÚÚK na uvedené adrese.
Žádost lze poslat rovněž v elektronické podobě na e-mailovou adresu: e-mail přes . Kontaktní osoba: Lena Dvořáková, tel.: zobrazit tel. číslo

Lenka otevřela ChatGPT a napsala: „Napiš mi životopis pro marketingovou pozici.“ Za pár sekund měla hotovo – jenže výsledek působil, jako by ho psalo 100 jiných lidí před ní.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.