- 80 000 – 150 000 Kč
- Plný úvazek
Naše firma s přibližně 50 zaměstnanci hledá zkušenou účetní (či účetního), která/ý se postará o kompletní finanční a mzdovou agendu. Jsme menší, stabilní firma. U nás nejsou čísla jen kolonky v systému, ale klíčová data pro naše rozhodování. Hledáme člověka, který má rád pořádek v číslech a ocení samostatnou, ale přehlednou práci v příjemném prostředí.
Samostatné vedení účetnictví firmy (včetně účtování faktur, banky, pokladny)
Komplexní mzdová agenda – zpracování mezd, komunikace s úřady a příprava podkladů pro výplaty
Přiznání DPH, kontrolní a souhrnná hlášení
Příprava a kontrola měsíčních a ročních závěrek
Spolupráce na reportingu a podkladech pro vedení společnosti
Aktivní komunikace s externími institucemi (FÚ, OSSZ, zdravotní pojišťovny)
Evidence majetku a spolupráce s daňovým poradcem
Má alespoň 3letou praxi, ideálně v komplexní agendě (účetnictví + mzdy)
Zvládne práci samostatně, ale ocení i spolupráci v týmu
Má znalost českých účetních standardů a daňové legislativy (včetně DPH a mezd)
Dotahuje věci do konce a má cit pro detail
Má uživatelskou znalost účetního a mzdového softwaru (např. Pohoda, Money, Helios)
A má dobrou znalost Excelu
Je ochotná/ochotný se učit, pokud nemá zkušenosti s kompletní agendou (dáme pomocnou ruku) a ráda/rád by přijala/přijal zodpovědnou roli
Samostatnou a stabilní práci v menší firmě, kde máte věci pod kontrolou
Přímý kontakt s vedením společnosti a možnost ovlivnit nastavení procesů
Flexibilní pracovní dobu podle dohody
Možnost dále se vzdělávat a rozšiřovat si odbornost
5 týdnů dovolené

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.