- Zkrácený úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Druh práce: samostatný výkon živnostenské kontroly
Náplň práce: – samostatné provádění kontrol na úseku živnostenského podnikání,
Místo výkonu práce: správní obvod města Písek jako obce s rozšířenou působností
Doba výkonu práce: doba neurčitá
Předpokládaný nástup: 01.09.2025, nebo dle dohody
Platové podmínky: platová třída 10 dle nařízení vlády č. 341/2017 Sb. – příloha 1 (plat se stanoví podle délky započitatelné praxe + příplatky)
Bonusy: příspěvky ze sociálního fondu (příspěvek na penzijní připojištění, rekreaci, stravenky), 4 dny indispozičního volna/rok, pružná pracovní doba
Úředníkem se může stát fyzická osoba, která je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru, popřípadě fyzická osoba, která je cizincem a má v České republice povolen trvalý pobyt, dosáhla věku 18 let, je plně svéprávná, je bezúhonná, ovládá český jazyk a splňuje další předpoklady pro výkon správních činností stanovené zvláštním právním předpisem.
Přihlášku do výběrového řízení spolu s povinnými přílohami zašlete na adresu Městský úřad Písek, kancelář úřadu, Ing. Lenka Nohejlová, Velké náměstí 114, 397 19 Písek nebo odevzdejte na podatelně MÚ Písek, případně zašlete na e-mail nebo do datové schránky ID p5ibfya nejpozději do 11.06.2025.
Za rozhodující se považuje datum přijetí na podatelně MÚ.
Na obálku s přihláškou / jako předmět e-mailu / jako věc uveďte „Výběrové řízení – živnostenský úřad“.
Přihláška musí obsahovat následující údaje uchazeče/uchazečky (lze použít přiložený formulář):
a)jméno, příjmení a titul zájemce,
b)datum a místo narození zájemce,
c)státní příslušnost zájemce,
d)místo trvalého pobytu zájemce,
e)druh a číslo dokladu prokazujícího totožnost a státní občanství a, je-li zájemcem cizinec, který není občanem členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Evropského hospodářského prostoru, též číslo dokladu o povolení k trvalému pobytu,
f)datum a podpis zájemce.
V přihlášce uveďte své kontaktní údaje – telefon, mobilní telefon, e-mail.
Povinné přílohy přihlášky:
a)životopis, ve kterém se uvedou údaje o dosavadních zaměstnáních a o odborných znalostech a dovedostech týkajících se správních činností,
b)výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce (lze nahradit čestným prohlášením o bezúhonnosti); u cizinců též obdobný doklad osvědčující bezúhonnost vydaný domovským státem ne starší než 3 měsíce; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost čestným prohlášením,
c)kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání,
d)čestné prohlášení o splnění požadavku řidičského průkazu (aktivní řidič) a znalosti práce s počítačem.
Výběrové řízení – písemný test a pohovor s vybranými uchazeči/uchazečkami proběhne dne 16.6.2025.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.