- Zkrácený úvazek
- Vhodné také pro absolventy

Město Náchod – tajemnice vyhlašuje VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ na obsazení pracovního místa
vedoucí úředník/úřednice živnostenského úřadu.
Obecné předpoklady: fyzická osoba, která je státním občanem ČR, popř. fyzická osoba, která je cizím státním občanem a má v ČR trvalý pobyt; dosažení věku 18 let; znalost jednacího jazyka; bezúhonnost, způsobilost k právním úkonům; splnění předpokladů stanovených zákonem č. 451/1991 Sb., v platném znění.
Charakteristika vykonávané činnosti: řízení a koordinace živnostenského úřadu; zajišťování souhrnného výkonu specializovaných odborných činností na úseku živnostenského podnikání; zajišťování výkonu živnostenského úřadu v oblasti koncesovaných živností; zajišťování agendy centrálního registračního místa živnostenského podnikání; zabezpečení plnění úkolů uložených odboru radou města a tajemníkem města.
Požadavky: vysokoškolské vzdělání, v magisterském nebo bakalářském studijním programu; zvláštní odborná způsobilost výhodou, ne však podmínkou; oceníme uchazeče s praxí na manažerské pozici, nebo se zkušenostmi s projektovým a strategickým řízením; znalost následujících právních předpisů (vše v platném znění): zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, zákon č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), zákon č. 570/1991 Sb., o živnostenských úřadech; schopnost vést a motivovat tým (zkušenost s vedením týmu); komunikativnost, samostatnost, vstřícnost; schopnost jednat s občany a institucemi; velmi dobrá znalost práce na PC; praxe v oblasti veřejné správy; řidičský průkaz sk. B (aktivní řidič/řidička)) výhodou.
Zaměstnavatel nabízí: předpokládaný nástup do zaměstnání dle dohody; platové zařazení dle nařízení vlády č. 341/2017 Sb., v platném znění: 11. platová třída; pracovní poměr na dobu neurčitou; místo výkonu práce: Náchod; zajímavou odbornou práci; 5 týdnů dovolené; příspěvek na penzijní připojištění (po 12 měsících trvání pracovního poměru); příspěvek na stravování; 4 dny indispozičního volna (zdravotní volno z důvodu krátkodobé indispozice v kalendářním roce); pružnou pracovní dobu; možnost dalšího vzdělávání pro předmětnou pozici a další výhody dle kolektivní smlouvy.
Písemná přihláška musí obsahovat: jméno a příjmení, datum a místo narození, státní příslušnost, místo trvalého pobytu, číslo občanského průkazu nebo číslo dokladu o povolení k pobytu, datum a podpis. Vzor přihlášky je k dispozici na webových stránkách města Náchoda: https://www.mestonachod.cz/mesto-urad/urad/pracovni-mista/
K přihlášce se připojí tyto doklady: strukturovaný profesní životopis, výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce (nebo čestné prohlášení o bezúhonnosti), ověřená kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání, případně kopie dalších dokladů o absolvování odborných kurzů nebo jiného vzdělání vztahující se k dané pozici. Dále je možno připojit souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely budoucí nabídky zaměstnání. Poskytnuté osobní údaje uchazeče budou zpracovány pouze pro účely tohoto výběrového řízení. Souhlas lze kdykoliv odvolat. Vzor tohoto souhlasu je k dispozici na webových stránkách města Náchoda: https://www.mestonachod.cz/mesto-urad/urad/pracovni-mista/
Místo a způsob podání přihlášek
osobně: na podatelnu MěÚ Náchod,
poštou na adresu: Městský úřad v Náchodě, k rukám tajemnice Mgr. Hany Mílové, Masarykovo náměstí 40, 547 01 Náchod,
obálku označte „Výběrové řízení – personální – neotvírat“.
Přihlášku společně s požadovanými doklady doručte nejpozději do 19. 5. 2025.
Bližší informace o vyhlašované pozici podá: Mgr. Hana Mílová, tajemnice, MěÚ Náchod, tel. zobrazit tel. číslo , email: e-mail přes
Vyhlašovatel si vyhrazuje právo zrušit výběrové řízení kdykoliv v jeho průběhu i bez uvedení důvodů nebo nevybrat žádného z uchazečů.
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?