- Zkrácený úvazek
- Vhodné také pro seniory
místo výkonu práce: Město Žatec
Popis činnosti pracovního místa:
komplexní a samostatné zajišťování úkolů v působnosti oddělení sociálně právní ochrany dětí,
kontrola, metodické vedení a koordinace výkonu sociálně právní ochrany dětí,
spolupráce při tvorbě a udržení funkční lokální sítě služeb napříč odbornostmi pro potřeby sociálně právní ochrany dětí,
poskytování součinnosti v komunitním plánování sociálních služeb a prorodinných aktivit Města Žatce.
Zákonná kritéria pro jmenování vedoucího úředníka
Vedoucím úředníkem se může stát fyzická osoba, která:
státní občanství České republiky, u cizích státních příslušníků trvalý pobyt na území ČR, minimální věk 18 let,
způsobilost k právním úkonům, morální a trestná bezúhonnost,
znalost jednacího jazyka – češtiny (u cizích státních příslušníků s trvalým pobytem v ČR).
FO není evidována jako osoba uvedená v § 2 odst. 1 zák. č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích ČSFR, ČR a SR.
Skutečnosti uvedené v § 2 odst. 1 písm. a) a b) tohoto zákona dokládá občan osvědčením vydaným Ministerstvem vnitra ČR, skutečnosti uvedené v § 2 odst. 1 písm. d) až h) čestným prohlášením.
Zákon se nevztahuje na občany, narozené po 1. prosinci 1971. Od těchto občanů se nevyžaduje předložení lustračního osvědčení ani čestné prohlášení.
Ostatní předpoklady:
VŠ vzdělání v bakalářském studijním programu (v souladu s § 110 zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů),
Více na stránkách www.mesto-zatec.cz

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.