- 75 000 – 85 000 Kč
- Plný úvazek

Proč využít při hledání práce personální agenturu Manpower? Propojujeme zajímavé pracovní příležitosti s nadšenými lidmi. Měním lidem budoucnost, protože lepší práce, která dává smysl, znamená lepší život.
Are you looking for a position where you can apply and gain skills within VMware administration? Would you like to improve your skills beside other IT specialists from other countries in corporate environment? Are you open-minded and working in multinational team sounds appealing to you? So what are you waiting for? I am looking forward to your application.
Your day to day activities will include:
- Troubleshooting of all incoming incidents, performing requests for service or environment system configuration changes and applying problem management upon available skills and experiences
- Configuration, installation and upgrade tasks for virtualization environment, resources planning, operations and cooperation on application of projects for continual environment and procedures improvement
How your profile should look like:
- A minimum of 2 years of server administration experience
- Good knowledge in VMware or other virtualization technologies (supported by appropriate certification level)
- Experience with servers and services installation/setup
- Process orientation
- Overview of the whole stack - storage, virtualization, Windows and SQL (for vCenter)
What we offer:
- Possibility to learn and grow, practice experience connected with support of various new SW/HW technologies used in enterprise distributed virtualization area and cooperation with our worldwide SL community
- Opportunity to work on SoftLayer IaaS supporting infrastructure for leading edge automation technologies for enterprise IT delivery
- Broad education and development opportunities which include training and/or professional certifications
- Additional 5 days paid time off
- Relocation assistance
- Transparent career path and potential for growth within a leading IT company
- Various benefits/discounts/offerings for sports, massages, financial services and others

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.