- 37 000 – 45 000 Kč
- Plný úvazek

Hlavní náplň činnosti:
Zabezpečuje specifické skupinové poradenské aktivity pro uchazeče, zájemce a distanční
kariérové poradenství, které je nedílnou součástí jeho práce. Realizuje skupinové poradenství
pro třídní kolektivy základních, středních škol, VOŠ a VŠ v regionu, individuální kariérové
poradenství pro uchazeče, zájemce a veřejnost, spolupráci s pedagogy, výchovnými poradci
a dalšími partnery. Zajišťuje, zpracovává a poskytuje komplexní informace z oblasti přípravy
na povolání, informuje o formách studia, přijímacích a studijních podmínkách, o profilu a
uplatnění absolventa vzhledem k požadavkům trhu práce. Získává, zpracovává a poskytuje
informace o zájmu a naplněnosti jednotlivých typů vzdělávacích zařízení. Poskytuje informace
o dalších vzdělávacích možnostech, rekvalifikacích. Poskytuje informace o jednotlivých
povoláních, o jejich obsahu, požadavcích, vyhlídkách vzhledem k vývoji na trhu práce, o
možnostech dalšího vzdělávání. Statisticky sleduje, ve spolupráci s odd. trhu práce Úřadu
práce ČR, profesní strukturu absolventů škol a jejich možnosti pracovního uplatnění v regionu.
Spolupracuje na burzách vzdělávacích příležitostí pro mládež, pořádá besedy a konzultace o
volbě povolání s rodiči a žáky na školách. Poskytuje individuální a skupinové profesní poradenství podle zájmu. Zprostředkuje odborné psychologické poradenství pro volbu povolání, případně další odborné poradenství podle potřeb, zájmu a regionálních možností. Zprostředkuje spolupráci s odbornými pracovníky ostatních oddělení Úřadu práce ČR podle povahy problému. Poskytuje individuální poradenství cílové skupině nezaměstnaných i zaměstnaných klientů se
zaměřením na řešení situace nezaměstnanosti a na prevenci nezaměstnanosti v oblasti volby
či změny povolání, včetně volby vhodné rekvalifikace, a to na základě předchozích pracovních
zkušeností, dosaženého vzdělání a požadavků trhu práce. Provádí základní kariérovou
diagnostiku zaměřenou na identifikaci pracovního a studijního potenciálu, sebepoznání a
podporu rozvoje potenciálu jedince. Zabezpečuje skupinové poradenství zaměřené na
podporu a rozvoj klíčových kompetencí klienta nezbytných pro uplatnění na trhu práce a pro
řízení vlastní kariéry. Vede příslušnou administrativu spojenou s poradenským procesem a
jeho zabezpečením.
Pracovní poměr na dobu určitou, a to po dobu mateřské a rodičovské, nejdéle však po
dobu realizace projektu „Podpora informačních a poradenských středisek Úřadu práce
České republiky“ s reg. č. CZ.03.1.54/0.0/0.0/15_011/0004218
KVALIFIKAČNÍ A DALŠÍ POŽADAVKY:
ukončené středoškolské vzdělání s maturitní zkouškou nebo vyšší odborné vzdělání; trestní bezúhonnost; uživatelskou znalost MS Office včetně elektronické komunikace; dobré organizační a komunikační dovednosti, ochota učit se novým věcem, samostatnost
V případě zájmu o uvedenou pozici zašlete prosím elektronicky motivační dopis s uvedením
názvu pozice a pracoviště, doplněný o strukturovaný životopis, nejpozději do 3. února
2023 včetně na e-mailovou adresu: e-mail přes nebo písemně na adresu:
Úřad práce České republiky; Krajská pobočka v Příbrami; Kontaktní pracoviště Benešov; Dukelská 2080; 256 01 Benešov
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?