- 30 000 – 33 400 Kč
- Plný úvazek
Generální ředitel Úřadu práce České republiky, jako služební orgán, příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo: odborný/vrchní referent – poradce IPS v projektu „Podpora informačních a poradenských středisek Úřadu práce ČR“ v Oddělení zprostředkování, evidence a PvN, poradenství a dalšího vzdělávání Kontaktního pracoviště v Mladé Boleslavi Krajské pobočky ÚP ČR v Příbrami, ID 11011754,
v oboru služby „Zaměstnanost“.
Místem výkonu služby je Mladá Boleslav.
Služba na tomto služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu určitou a to do 31. prosince 2022 po dobu realizace projektu „Podpora informačních a poradenských středisek Úřadu práce ČR“ s reg. č. CZ 03.1.54/0.0./0.0/15_011/0004218. Předpokládaným dnem nástupu na služební místo je 1. června 2022.
Služební místo je zařazeno podle Přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 9. platové třídy.
Hlavní popis činnosti vykonávané na služebním místě:
Zabezpečuje specifické skupinové poradenské aktivity pro uchazeče, zájemce a distanční kariérové poradenství, které je nedílnou součástí jeho práce. Realizuje skupinové poradenství pro třídní kolektivy základních, středních škol, VOŠ a VŠ v regionu, individuální kariérové poradenství pro uchazeče, zájemce a veřejnost, spolupráci s pedagogy, výchovnými poradci a dalšími partnery. Zajišťuje, zpracovává a poskytuje komplexní informace z oblasti přípravy na povolání, informuje o formách studia, přijímacích a studijních podmínkách, o profilu a uplatnění absolventa vzhledem k požadavkům trhu práce. Získává, zpracovává a poskytuje informace o zájmu a naplněnosti jednotlivých typů vzdělávacích zařízení. Poskytuje informace o dalších vzdělávacích možnostech, rekvalifikacích. Poskytuje informace o jednotlivých povoláních, o jejich obsahu, požadavcích, vyhlídkách vzhledem k vývoji na trhu práce, o možnostech dalšího vzdělávání. Statisticky sleduje, ve spolupráci s odd. trhu práce Úřadu práce ČR, profesní strukturu absolventů škol a jejich možnosti pracovního uplatnění v regionu. Spolupracuje na burzách vzdělávacích příležitostí pro mládež, pořádá besedy a konzultace o volbě povolání s rodiči a žáky na školách. Poskytuje individuální a skupinové profesní poradenství podle zájmu. Zprostředkuje odborné psychologické poradenství pro volbu povolání, případně další
odborné poradenství podle potřeb, zájmu a regionálních možností. Zprostředkuje spolupráci s odbornými pracovníky ostatních oddělení Úřadu práce ČR podle povahy problému. Poskytuje individuální poradenství cílové skupině nezaměstnaných i zaměstnaných klientů se zaměřením na řešení situace nezaměstnanosti a na prevenci nezaměstnanosti v oblasti volby či změny povolání, včetně volby vhodné rekvalifikace, a to na základě předchozích pracovních zkušeností, dosaženého vzdělání a požadavků trhu práce. . Vede příslušnou administrativu spojenou s poradenským procesem a jeho zabezpečením.
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 29. dubna 2022, tj. v této lhůtě zaslané prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu sídla organizačního útvaru služebního úřadu: Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Příbrami, náměstí T. G. Masaryka 145, 261 01 Příbram 1, nebo osobně podané na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese. Žádost lze podat rovněž v elektronické podobě s uznávaným elektronickým podpisem na elektronickou adresu služebního úřadu nebo prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky ID k7rzpxf. Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení uloženou v úvodu textové části výběrového řízení.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“, a „Výběrové řízení pod č. j. 2022/32640–78099812“.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.