- 25 000 – 28 000 Kč
- Plný úvazek
Referent ochrany životního prostředí
Místo výkonu práce: správní obvod Obecního úřadu Velké Březno.
Platové zařazení: platová třída 9 dle nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, v platném znění.
Datum nástupu: od 1. 1. 2025 nebo po dohodě, pracovní poměr na dobu neurčitou.
Charakteristika vykonávané práce:
Je úřední osobou ve smyslu § 15 odst. 1 a 3 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. Při ochraně životního prostředí: zabezpečuje výkon přenesené působnosti svěřený zákonem pro oblasti ochrany ovzduší, vod, přírody a krajiny a nakládání s odpady. Řeší podněty a stížnosti na svém úseku. Kontroluje dodržování podmínek obecně závazných vyhlášek a nařízení obce na svém úseku činnosti. Při správě ve věcech ochrany přírody a krajiny: Vyjadřuje se k odnětí ze ZPF. Vede řízení o žádostech o kácení stromů rostoucích mimo les. Zabezpečuje vyhlášení veterinárních opatření vydaných veterinární správou nebo orgány obce na zdolání nákazy. Při správě vodního hospodářství: Vykonává správu drobných vodní toků, vodních nádrží a požárních nádrží a v rámci svěřených kompetencí vykonává činnosti dle zákona o vodách. Vede evidenci o svěřeném majetku. Je povodňovým orgánem obce v době, kdy není vyhlášen žádný stupeň povodňového nebezpečí. Při správě ve věcech odpadového hospodářství: Zabezpečuje přípravu a realizaci plánu odpadového hospodářství obce a provádí kontrolu jeho plnění. Vede evidenci odpadů, kontroluje dodržování provozních podmínek stanovených pro ukládání odpadu v obci. Spolupracuje při zabezpečení svozu nebezpečného odpadu v obci. Má v gesci provoz sběrného místa a sběrných hnízd v obci. Dává podněty k projednání přestupků na úseku životního prostředí. Vydává výzvy k odstranění skládek z pozemků ve vlastnictví jiných osob. Vede evidenci o svěřeném majetku. Spravuje lesy ve vlastnictví obce. Kontroluje a pomocí podřízených zaměstnanců pečuje o vzhled obce, zabezpečuje provádění pravidelné údržby, čistoty a obnovy zeleně. Organizačně, materiálně a technicky zabezpečuje výkon těchto prací.
Předkládá návrhy na vydání nových OZV, nařízení obce nebo směrnic a navrhuje úpravu stávajících. Zákonné předpoklady pro vznik pracovního poměru:
Fyzická osoba, která je statním občanem České republiky, nebo má v České republice trvalý pobyt, dosáhla věku 18 let, její způsobilost k právním úkonům není omezena, je bezúhonná a ovládá jednací jazyk. Požadavky na uchazeče:
Kvalifikace – ukončené vyšší odborné nebo středoškolské vzdělání s maturitou v některém z oborů týkajících se životního prostředí. Organizační schopnosti. Znalost práce s PC – minimálně MS Office. Řidič skupiny „B“. Výhodou: praktické zkušenosti s výkonem tohoto typu práce, územní znalost, komunikační dovednosti, ZOZ pro výkon správních činností v hospodaření s odpady nebo v ochraně přírody a krajiny. Písemná přihláška zájemce musí obsahovat:
Jméno, příjmení a titul. Datum a místo narození. Státní příslušnost. Adresu místa trvalého pobytu a adresu bydliště, je-li odlišné od místa trvalého pobytu. Číslo občanského průkazu nebo číslo povolení k pobytu, jde-li o cizího státního občana. Kontaktní spojení – telefon, případně e-mail.
Datum a podpis zájemce.
K přihlášce zájemce připojí tyto doklady: Strukturovaný profesní životopis, ve kterém uvede údaje o dosavadních zaměstnáních a o odborných znalostech a dovednostech. Výpis z evidence rejstříku trestů ne starší 3 měsíce, u cizích státních příslušníků též obdobný doklad osvědčující bezúhonnost, vydaný domovským státem, spolu s jeho úředním překladem do českého jazyka.
Lhůta, způsob a místo doručení přihlášek:Pouze písemné přihlášky (ne e-mail) s požadovanými přílohami doručte nejpozději do pondělí 16. prosince 2024 do 16:30 hod. osobně nebo poštou do podatelny Obecního úřadu Velké Březno.
Případné dotazy zodpoví tajemník obecního úřadu, Ing. Libor Teplan, tel: zobrazit tel. číslo ,
e-mail: e-mail přes .
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?