- 30 000 – 35 000 Kč
- Plný úvazek
Ředitel krajského úřadu vyhlašuje v souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů výběrové řízení č. 48/2025 (VR48_2025) na obsazení pracovního místa druh práce: referent/referentka oddělení přezkumu hospodaření obcí (odbor analýz, podpory řízení a kontroly)
Platové zařazení: 9. – 11. platová třída.
Pracovní poměr: na dobu neurčitou – plný pracovní úvazek.
Termín nástupu: 01.01.2026, popř. dle dohody.
Místo výkonu práce: primárně Náchod + dle potřeby Hradec Králové.
Předpoklady: dle § 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Požadované vzdělání: vysokoškolské v magisterském studijním programu nebo v bakalářském studijním programu, případně vyšší odborné nebo střední s maturitní zkouškou s tříletou odbornou praxí v činnosti, která souvisí s předmětem přezkoumání – účetnictví, rozpočtové hospodaření a nakládání s majetkem obcí, finanční kontrola nebo audit, veřejné zakázky (obor školního vzdělání: ekonomika a management, ekonomie, národní hospodářství, podniková ekonomika a management, management a hospodaření ve veřejné správě, nebo příbuzné obory).
Charakteristika vykonávané práce: provádí komplexní zajišťování přezkoumávání hospodaření měst, obcí a dobrovolných svazků obcí v rámci kraje dle zákona č. 420/2004 Sb.; prohlídky a odbornou metodickou činnost na úseku daní a poplatků u obcí; kontrolu nakládání s veřejnými finančními prostředky, kontrolu souladu finančních a majetkových operací územního celku s principy 3E; kontrolu dodržení účelu poskytnuté dotace a podmínek jejich použití; v případech stanovených zákonem č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí, ukládá pořádkové pokuty a projednává přestupky – zákon č. 250/2000 Sb.
Uvítáme: zkušenosti s prací v oblasti kontrol hospodaření obcí a DSO a veřejné správy; znalost účetnictví; orientaci v právních předpisech souvisejících s oborem požadované práce a schopnost jejich praktické aplikace: zejména zákony – č. 128/2000 Sb., o obcích, č. 129/2000 Sb., o krajích, č. 500/2004 Sb., správní řád, č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření ÚSC a DSO, č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a znalost prováděcích vyhlášek k daným zákonům.
Další požadované dovednosti, schopnosti, znalosti: velmi dobrá znalost práce na PC (Windows, MS Office, internet a správa souborů); schopnost týmové spolupráce, logického, analytického a tvůrčího myšlení; samostatné uvažování a organizační schopnosti; pohotovost, vysoké pracovní nasazení, odpovědný přístup k plnění úkolů; řidičské oprávnění skupiny B – aktivní řidič/řidička.
Bližší informace k obsahu práce Vám podá Ing. Gabriela Střelečková, vedoucí oddělení přezkumu hospodaření obcí, tel.: zobrazit tel. číslo , mobil: zobrazit tel. číslo , e-mail: e-mail přes odpovědní formulář
Uzávěrka přihlášek je 4. 12. 2025 ve 12:00 hod. (v této lhůtě musí být přihláška doručena Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje). Přihlášku s požadovanými náležitostmi zašlete na níže uvedenou adresu v zalepené obálce s uvedením adresy podavatele, s označením čísla výběrového řízení a nápisem NEOTVÍRAT nebo prostřednictvím datové schránky ID – gcgbp3q (za předpokladu dodržení požadovaných náležitostí).
Královéhradecký kraj – Krajský úřad, Odbor kancelář ředitele KÚ – oddělení personální, VR48_25, Pivovarské náměstí 1245, 500 03 Hradec Králové.
Veškeré informace k výběrovému řízení jsou k dispozici na https://www.khk.cz/urad/uredni-deska/kukhk-vyhlasuje-vyberove-rizeni-na-obsazeni-pracovniho-mista-referent/ka-oddeleni-prezkumu-hospodareni-obci

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.