- 30 000 – 60 000 Kč
- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Druh práce: výkon sociálně-právní ochrany dětí (náhradní rodinná péče) v souladu se zákonem č. 359/1999 Sb., především ochrana práva dítěte na přirozený vývoj a na řádnou výchovu, ochrana oprávněných zájmů dítěte, působení k obnovní narušených funkcí rodiny. Poskytování sociálně právního poradenství. Terénní sociální práce, kolizní opatrovnictví. Vyhodnocování situace rodiny a vytváření individuálního plánu ochrany dítěte.
Pracovní pozice je vhodná pro osoby se zdravotním postižením s prvním a druhým stupněm invalidity.
Místo výkonu práce: Sokolov
Platové zařazení: 11. platová třída
Trvání pracovního poměru: na dobu neurčitou
Datum nástupu do práce: dle dohody
Předpoklady pro vznik pracovního poměru dle § 4 odst. 1 zákona o úřednících
2.ukončené vysokoškolské vzdělání v bakalářském studijním programu nebo vyšší odborné vzdělání.
Požadavky na uchazeče
1.ukončené vzdělání odpovídající kvalifikaci pro výkon práce sociálního pracovníka podle zákona
č. 108/2006 Sb., o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů,
2.znalost souvisejících právních předpisů, zejména zákona č. 500/2004 Sb., správní řád; zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí; zákona č. 292/2013 Sb., o zvláštních řízeních soudních; vše ve znění pozdějších předpisů,
3.velmi dobrá znalost českého jazyka slovem i písmem, 4. velmi dobrá uživatelská znalost práce s počítačem,
5. řidičské oprávnění skupiny B (aktivní řidič).
Výhodou je
1.praxe ve veřejné správě,
2.praxe v oboru sociálně právní ochrana dětí,
3.úspěšné vykonání zkoušky k prokázání zvláštní odborné způsobilosti pro správní činnost při sociálně-právní ochraně dětí
4.úspěšné vykonání zkoušky odborné způsobilosti úředních osob oprávněných k provádění úkonů správního orgánu v řízení o přestupcích podle zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich.
Uchazeč podá písemnou přihlášku, která musí podle 7 odst. 4 zákona o úřednících obsahovat
1.jméno, příjmení a titul uchazeče,
2.datum a místo narození uchazeče,
3.státní příslušnost uchazeče,
4.místo trvalého pobytu uchazeče,
5.číslo občanského průkazu nebo číslo dokladu o povolení k pobytu, jde-li o cizího státního občana a
6.datum a podpis uchazeče.
V přihlášce uchazeč dále uvede
1.název pozice, na níž se hlásí,
2.telefonický kontakt a
3.doručovací adresu, je-li odlišná od adresy trvalého pobytu.
K přihlášce uchazeč připojí
1.životopis, ve kterém se uvedou údaje o dosavadních zaměstnáních a o odborných znalostech a dovednostech týkajících se správních činností, zejména těch, uvedených v oddíle „Požadavky na uchazeče“ a „Výhodou je“,
2.výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce; u cizích státních příslušníků též obdobný doklad osvědčující bezúhonnost vydaný domovským státem; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost čestným prohlášením,
3.ověřenou kopii dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání, včetně dodatku k diplomu,
4.ověřenou kopii dokladu prokazující kvalifikaci pro výkon činnosti sociálního pracovníka,
5.kopii osvědčení o úspěšném vykonání zkoušky k prokázání zvláštní odborné způsobilosti.
Místo a způsob podání přihlášky
Přihlášku spolu s přílohami je nutno podat v obálce zřetelně označené nápisem „Výběrové řízení na úředníka – sociálního pracovníka OSPOD/2“
K doplnění dokladů či náležitostí podle § 7 odst. 6 zákona o úřednících je stanovena doba pěti dnů po ukončení lhůty pro podání přihlášek
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?