Nezbytná školení a kurzy pro personalisty

3. května 2024
Martina Suchá
Každý personalista absolvuje kurzy na zákoník práce, ale nezapomeňte ani na další vzdělávání, ať již jazykové, software, komunikační dovednosti a další. Jen školení z vás dobrého personalistu neudělají, musíte mluvit se svými zaměstnanci, zajímat se o jejich problémy a pomoci jim je vyřešit.

Školení pro personalisty

Jako každý pracovník ve společnosti, i personalisté by měli mít svůj osobní plán vzdělávání, aby rozvíjeli své dosavadní znalosti a zkušenosti, posouvali své znalosti na vyšší úroveň a mohli své společnosti efektivněji pomáhat v péči o zaměstnance.  

Kurz pro personalisty

Zákoník práce a jeho znalosti jsou pro personalisty nezbytné. Stejně důležité jsou i další měkké a tvrdé dovednosti a jejich rozvoj. K těm stěžejním patří: 

  • Jazykové znalosti; 
  • Komunikační dovednosti a schopnost řešení problémů; 
  • Benefity, odměňování; 
  • Koučink a mentoring manažerů; 
  • Excel, PowerPoint, mzdový systém, interní systémy; 
  • A další. 

Nezbytná je dobrá znalost vaší společnosti. Znalost procesů, problémů, se kterými se zaměstnanci setkávají. Vyzkoušeli jste si práci svých kolegů, abyste věděli, jaké řeší problémy a mohli jim s nimi pomoci? Nevyzkoušeli? A co vám v tom brání? Když vyjdete ze své kanceláře mezi lidi, zjistíte, jaká je ve vaší společnosti firemní kultura, získáte si na svou stranu zaměstnance, manažery a budete s nimi moci kvalifikovaně hovořit.

Objevte možnosti inzerce

Školení pro seniorní personalisty

Každý personalista by měl pravidelně absolvovat školení na zákoník práce pro personalisty a jeho novelizace. Kurz by personalista měl absolvovat minimálně při změnách v zákoníku práce, ideálně v pravidelných intervalech.

Kromě externích školení by seniorní personalista měl participovat na interních školeních pro manažery, nejen kvůli osobnímu rozvoji, ale aby zjistil, co manažeři řeší, jak se chovají mezi ostatními kolegy.

Školení pro začínající personalisty

Personalistika má široký záběr, od náboru, přes péči o zaměstnance, řešení různorodých situací, podpora vedení společnosti, reporting, benefity a mnoho dalšího, až po ukončování pracovních poměrů.

Pokud jste se rozhodli, že tento obor je pro vás zajímavý, vyzkoušejte kurz pro začínající personalisty nebo využijte možnosti rekvalifikace a po konzultaci se zástupci úřadu zvolte vhodný “rekvalifikační kurz personalista”.

 

Publikováno 3. května 2024

Martina Suchá
Martina Suchá
AUTOR ČLÁNKU
Martina Suchá
AUTOR ČLÁNKU
15 let zkušeností jako HR Business Partner v nadnárodních společnostech, kde poskytuje HR poradenství v oblasti pracovního práva, vedení a rozvoje zaměstnanců, employee relations, a dalších HR oblastech.
Ohodnoťte práci a vyhrajte 4 měsíce předplatného zdarma

NETFLIX ZDARMA

Ohodnoťte práci a vyhrajte 4 měsíce předplatného zdarma

ZJISTIT VÍC