- 30 000 – 33 400 Kč
- Plný úvazek
Generální ředitel Úřadu práce České republiky, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo odborný referent/vrchní referent – specialista PP a NV v Oddělení SSP a dávek pěstounské péče Odboru Kontaktního pracoviště Cheb Krajské pobočky Úřadu práce ČR v Karlových Varech, se služebním působištěm v Chebu, ID 10001062, v oboru služby „Nepojistné sociální dávkové systémy“.
Místem výkonu služby jsou Cheb.
Hlavní popis činnosti vykonávané na služebním místě:
Zajišťování agend nepojistných sociálních dávek. Specialista dávek PP a NV zajišťuje agendu dávek pěstounské péče, náhradního výživného a dávek státní sociální podpory v souladu s platnými právními předpisy. Současně poskytuje základní sociální poradenství v oblasti nepojistných sociálních dávek a sociálních služeb. Při své činnosti se řídí dalšími právními předpisy v dané oblasti včetně prováděcích vyhlášek. Činí úkony orgánu prvního stupně ve správním řízení jako úřední osoba oprávněna k těmto úkonům na základě vnitřních řídících aktů či pověření. Vyřizuje věci ve správním řízení, včetně dílčích částí správního řízení podle běžných postupů. Komplexně zpracovává žádosti o dávku náhradní výživné, dávky pěstounské péče a dávky státní sociální podpory, včetně doplnění potřebných podkladů a zpracování získaných údajů prostřednictvím agendových informačních systémů. Kontroluje věcnou a formální úplnost, ověřuje potvrzení a doklady. Posuzuje nároky na dávku náhradní výživné, dávky pěstounské péče a dávky státní sociální podpory, zajišťuje jejich výplaty a vyúčtování. Zpracovává a kontroluje oprávněnost poskytování těchto dávek a podmínky pro pokračování jejich výplaty. Zabezpečuje digitalizaci přijatých žádostí a všech dokladů, které jsou součástí spisové dokumentace. Spolupracujete se správními úřady, územními samosprávnými celky, orgány sociálního zabezpečení, orgány pomoci v hmotné nouzi, orgány státní zdravotní správy, zaměstnavateli, zdravotnickými zařízeními, zařízeními sociálních služeb, církvemi, občanskými sdruženími a dalšími subjekty podle zvláštních právních předpisů.
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 31. května 2023, tj. v této lhůtě
Formulář žádosti tvoří Přílohu č.1 tohoto oznámení uloženou v úvodu textové části výběrového řízení.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a „Výběrové řízení pod č.j. UPCR-2023/62526–78099805“. V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
Bližší informace (především kvalifikační požadavky, úplné znění oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo či formulář žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo / o zařazení na služební místo) naleznete na stránkách: https://www.uradprace.cz/web/cz/-/specialista-pp-a-nv-cheb-id-10001062–31–05–2023 .

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.