- 50 000 – 69 998 Kč
- Plný úvazek
z:1.8.2024
Specifikace pracovního místa: Sociální pracovník/poradce v odborné sociální poradně – jedná se o poskytování odborného sociálního poradenství v poradně pro osoby se zdravotním postižením a občanské poradně. Požadované vzdělání v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, minimálně vyšší odborné vzdělání, nejlépe však vysokoškolské v oboru právo, sociální práce, sociální pedagogika (blíže viz. § 110 uvedeného zákona).
Další požadavky: Dále je nutná dobrá orientace v systému sociálního zabezpečení (tj. systém sociálních dávek včetně předpisů vztahujících se k osobám se zdravotním postižením), alespoň základní znalost v dluhové, spotřebitelské nebo rodinné problematice (např. exekuční a insolventní řízení).
Požadavky na uchazeče
VOŠ nebo VŠ vzdělání, právního, ekonomického, sociálního nebo obdobného zaměření.
Dobré znalosti pracovně právní problematiky
Základní orientace v dluhové problematice fyzických osob
Výhodou je orientace v legislativě týkající se osob se zdravotním postižením, v řešení jejich životních situacích.
Znalost základních kompenzačních pomůcek a manipulace s nimi.
Zdravotní způsobilost a trestní bezúhonnost.
Velmi dobrá znalost práce na PC – MS Office (Word, Excel).
Psaní „všemi deseti“ výhodou. Velmi dobrý písemný a slovní projev.
Řidičský průkaz sk. B výhodou.
Osobnostní předpoklady
Nadprůměrné komunikační dovednosti, empatický přístup ke klientům s ohledem na jejich potřeby.
Zájem o profesní a osobnostní rozvoj, zájem přinášet a aplikovat nové postupy v praxi.
Samostatnost, flexibilita.
Psychická odolnost.
Ochota učit se novým věcem, schopnost vyhledávat informace.
Odměny, zaměstnanecký telefonní tarif, stravné, dovolená navíc a další v závislosti na délce trvání pracovního poměru.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.