Registr zaměstnavatelů: přihláška a odhláška

21. května 2024
Je povinností každého zaměstnavatele se registrovat do registru zaměstnavatelů příslušné správy sociálního zabezpečení a zvolené pojišťovny. Oběma institucím musí zaměstnavatel hlásit i jakékoliv změny. V případě ukončení zaměstnávání zaměstnanců musí opět obě instituce informovat.

Registr zaměstnavatelů

Při prvním zaměstnanci vzniká zaměstnavateli řada povinností. Mezi tyto povinnosti zaměstnavatele patří přihláška do registru zaměstnavatelů

Registr zaměstnavatelů řeší například Zákon o nemocenském pojištění č. 187/2006 Sb.

V samotném registru jsou o zaměstnavatelích uchovávány tyto informace: 

  • Obchodní firma, název nebo jméno a příjmení zaměstnavatele včetně adresy jeho sídla nebo místa trvalého pobytu, popřípadě místa podnikání;
  • Den vzniku a zániku zaměstnavatele; identifikační číslo osoby zaměstnavatele, popřípadě individuální číslo zaměstnavatele;
  • Variabilní symbol plátce pojistného na sociální zabezpečení;
  • Informace o zrušení zaměstnavatele.

Dojde-li k jakýmkoliv změnám, je zaměstnavatel povinen tyto změny na příslušných formulářích do osmi kalendářních dnů nahlásit na OSSZ i na zvolené pojišťovně

Aktuální nabídka práce

Přihláška do registru zaměstnavatelů 

Prvním krokem je přihláška do registru zaměstnavatelů OSSZ, kde zaměstnavatel na tiskopise uvede všechny peněžní ústavy v České republice, u nichž má vedeny své účty, a specifikuje své mzdové účtárny. OSSZ přihláška do registru zaměstnavatelů je možná i v elektronické podobě na stránkách ČSSZ. Zaměstnavatel se musí na ČSSZ registrovat do osmi kalendářních dnů od zaměstnání prvního zaměstnance.

Dalším nezbytným krokem je přihláška do registru zaměstnavatelů VZP nebo jiné pojišťovny. I v tomto případě platí lhůta osmi kalendářních dnů od vzniku skutečnosti, která se zvolené pojišťovně oznamuje. Na webových stránkách pojišťoven najdete interaktivní formulář Přihláška a evidenční list zaměstnavatele. 

Odhláška z registru zaměstnavatelů

Odhlásit se z registru zaměstnavatelů je povinností všech zaměstnavatelů, kteří přestali býti zaměstnavatelem, tj. skončilo zaměstnání posledního zaměstnance. I v tomto případě platí lhůta osmi kalendářních dnů. 

V případě zaměstnavatele, který již nezaměstnává zaměstnance, musí být provedena: 

  • Odhláška z registru zaměstnavatelů OSSZ;
  • Odhláška z registru zaměstnavatelů VZP či jiné zvolené pojišťovny.

 

Publikováno 21. května 2024

15 let zkušeností jako HR Business Partner v nadnárodních společnostech, kde poskytuje HR poradenství v oblasti pracovního práva, vedení a rozvoje zaměstnanců, employee relations, a dalších HR oblastech.

Martinin LinkedIn
Ohodnoťte práci a vyhrajte 4 měsíce předplatného zdarma

NETFLIX ZDARMA

Ohodnoťte práci a vyhrajte 4 měsíce předplatného zdarma

ZJISTIT VÍC