- 43 500 – 49 000 Kč
- Plný úvazek, Zkrácený úvazek
- Vhodné také pro absolventy
sociálních dávek a sociálních služeb, provádíte sociální práci v rozsahu platné
legislativy v oblasti nepojistných sociálních dávek. Při své činnosti se řídíte platnými právními předpisy v dané oblasti včetně prováděcích vyhlášek.
běžných postupů (např. opatřování podkladů pro vydání rozhodnutí, jejich
ověřování a došetřování, kontrola a oprava zřejmých nesprávností v rozhodnutí,
vyjádření, osvědčení nebo sdělení, sepisování protokolu o ústním jednání a
ústním podání, jakož i o jiných úkonech ve styku s účastníky správního řízení,
vyřizování stížností a oprav).
popřípadě rozhodování při volbě z více variantních řešení, spočívající v
soustavném přímém osobním styku s občany v krizových sociálních situacích,
při nichž dochází k ohrožení života, zdraví, základních životních potřeb (výživy,
ošacení, ubytování), popřípadě vývoje nezletilých dětí a občany v mimořádně
tíživé nebo neočekávané sociální situaci nárokující nepojistné sociální dávky.
dávek. Zajišťujete agendu koordinace systémů sociálního zabezpečení osob (občanů
EU) pohybujících se v rámci Evropské unie.
kterým si doplňujete kvalifikaci, průběžně se seznamujete s novými právními
předpisy. Ostatním subjektům poskytujete relevantní údaje v rozsahu a za podmínek
stanovených příslušnými právními předpisy. Spolupracujete se správními úřady, územními samosprávnými celky, orgány sociálního zabezpečení, orgány pomoci v hmotné nouzi, orgány státní zdravotní správy, zaměstnavateli, zdravotnickými zařízeními, zařízeními sociálních služeb, církvemi, občanskými sdruženími a dalšími subjekty podle zvláštních právních předpisů.
Kvalifikační a další požadavky:
, aktivní řidič/ka, odpovědnost, samostatnost, flexibilita, bezúhonnost, profesionální vystupování, psychická odolnost
6 měsíců (určena v souladu s § 178 odst. 3 zákona o státní službě, v platném znění)
V případě zájmu o uvedenou pozici zašlete, prosím, elektronicky motivační dopis
s uvedením názvu pozice a pracoviště, doplněný o strukturovaný životopis a kopii
dokladu o dosaženém vzdělání, nejpozději do 25.ledna 2023 na e-mailovou
adresu e-mail přes nebo písemně na uvedenou adresu.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.