- 26 490 – 34 970 Kč
- Plný úvazek, Zkrácený úvazek
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ č. 2025/60,61
Funkce: 2 FM – sociální pracovník/pracovnice
Odbor/Oddělení:sociálních věcí, oddělení podpory v bydlení
Druh práce: výkon sociálních činností statutárního města Olomouce zařazený/á v odboru sociálních věcí Magistrátu města Olomouce
Místo výkonu: území správního obvodu obce s rozšířenou působností Olomouc
Platová třída: 11. platová třída (33.280 – 38.570,– Kč)
dle délky uznané praxe v souladu s nařízením vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů (popř. výjimečné zařazení podle §3); možnost přiznání osobního příplatku a poskytování odměn za úspěšné splnění mimořádných nebo zvlášť významných pracovních úkolů dle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů
Pracovní poměr: doba určitá (po dobu realizace projektu od 1. 10. 2025 do 30. 6. 2028)
Požadovaná kvalifikace:
vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu nebo vysokoškolské vzdělání v bakalářském studijním programu nebo
vyšší odborné vzdělání
dle § 110 odst. 4 zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách:
Praxe:
praxe v sociální oblasti výhodou
Jiné požadavky:
dobrá orientace v sociální problematice
zkouška zvláštní odborné způsobilosti výhodou
znalost aktuálních předpisů ze sociálně-právní oblasti
dovednost a zkušenost práce s klientem (včetně vedení spisové dokumentace)
dobrá znalost práce na PC (Word, Excel, PowerPoint)
adaptabilita a analytické schopnosti
dobré komunikační schopnosti
flexibilita, psychická odolnost
řidičský průkaz skupiny B výhodou
ochota soustavně se vzdělávat a učit novým postupům
Bližší specifikace pracovní činnosti:
provádí přímou sociální práci a sociální šetření zaměřené na řešení bytové situace klientů
realizuje terénní práce a doprovod klienta – zajištění podpory při získání a udržení nájemního bydlení
zajištuje základní finanční a dluhové poradenství v souvislosti s bytovou problematikou
pomoc při vyplnění žádosti o dávky státní sociální podpory a pomoci
pomoc při sjednávání splátkových kalendářů a při optimalizaci nákladů na služby související s bydlením
prevence a řešení problémů sousedského soužití klientů sociální práce s dalšími nájemci
Co Vám můžeme nabídnout:
jistotu, stabilitu, perspektivu, spolehlivost a prestiž
možnost trvalého vzdělávání, osobního rozvoje a kariérního růstu
5 týdnů dovolené
5 dnů osobního volna (personal days) a 2 dny osobního volna na dobrovolnickou činnost
3 dny volna dobrovolnictví za mimořádných situací (povodně aj.)
příjemné pracovní prostředí a přátelský tým
pružnou pracovní dobu i možnost úpravy pracovní doby
zaškolení zkušeným mentorem
služební mobilní telefon/SIM karta
benefitní program mobilních operátorů
Multibenefitkarta Pluxee (stravování a volnočasové aktivity)
příspěvek na některé formy penzijního spoření
možnost jednorázové sociální výpomoci
bezúročné zápůjčky k překlenutí tíživé finanční situace
finanční dary
možnost zapůjčení služebního vozidla k soukromým účelům
řadu dalších benefitních programů (využití městského plaveckého bazénu, abonentky do Moravského divadla Olomouc, permanentky do ZOO a na vybraná sportovní utkání)
interní jazykové kurzy (skupinové i individuální v různých úrovních pokročilosti)
Způsob podání přihlášky: viz. https://kariera.olomouc.eu

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.