Jak slušně odmítnout pracovní nabídku + vzor

24. března 2025
Napíšete si luxusní životopis, připravíte se na každý pohovor, projdete celým výběrovým řízením, získáte pracovní nabídku, ale… Zjistíte, že tato nabídka není pro vás ta pravá. Jistě si nechcete zavřít dveře, protože nikdy nevíte, kdy se u této společnosti můžete opět o práci ucházet. Ukážeme vám, jak slušně odmítnout nabídku práce, a v článku najdete i vzor emailu pro odmítnutí. Nezapomeňte, že informace se šíří rychle, takže nevhodné nebo pozdní odmítnutí nabídky může poškodit vaši budoucí kariéru.

Odmítnutí nabídky zaměstnání

Nejste první, a asi ani poslední, kdo se rozhoduje, že odmítne pracovní nabídku, kterou jste  dostal. Pojďme se podívat na hlavní důvody, proč kandidáti pracovní nabídky odmítají, a také vám ukážeme, jak slušně odmítnout nabídku práce

Kdy dochází k odmítnutí nabídky zaměstnání uchazečem

Pojďme si na začátek říci, proč nejčastěji kandidáti odmítají pracovní nabídky.

  • Kandidát má více pracovních nabídek, ze kterých vybírá, a tato nepatří k těm, po kterých touží; 
  • Finanční odměna není taková, jakou jste si představovali; 
  • V průběhu výběrového řízení s vámi nebylo zacházeno tak, jak byste si od budoucího zaměstnavatele představovali; 
  • Pozice, respektive nový zaměstnavatel nenabízí možnost dalšího růstu; 
  • Pozice vám nenabízí dostatečný balanc mezi pracovním a osobním životem

Důvodů k odmítnutí nabídky práce je mnoho. Je ale důležité, abyste nabídku práce odmítli slušně a co nejdříve, z vaší strany musí dojít k odmítnutí práce před nástupem. Je neakceptovatelné, abyste se nedostavili první den do práce a váš zaměstnavatel vaše odmítnutí zjistil, až když vás začne shánět. Potenciální zaměstnavatel nebude z vašeho odmítnutí šťastný, ale pokud dojde k odmítnutí práce včas a slušně, nezavřete si u dané společnosti dveře pro případnou budoucí spolupráci. 

Aktuální nabídka práce

Jak odmítnout pracovní nabídku

Zdvořilé odmítnutí pracovní nabídky může být složité, zvláště pokud si chcete udržet dobrý vztah se společností. S námi to zvládnete! 

Bez ohledu na důvod, který vás vede k odmítnutí pracovní nabídky, je klíčové řešit situaci profesionálně a s respektem. Trh práce je malý a informace se šíří rychle. Nechcete přeci poškodit svou vlastní reputaci, protože by to mohlo ovlivnit přijetí do jiných společností.

A nyní již konkrétně - jak odmítnout nabídku práce

  1. Poděkování - prvním krokem při odmítnutí pracovní nabídky je poděkování a vyjádření vděčnost za příležitost, kterou jste dostali. Zaměstnanci náboru a váš potenciální nadřízený do rozhovorů s vámi investovali čas. Buďte konkrétní v tom, co oceňujete, jako je příležitost dozvědět se více o společnosti nebo možnost setkat se s týmem; 
  2. Vysvětlete důvody zamítnutí - stejně důležité jako poděkování, je také důležité jasně a upřímně vyjádřit své důvody pro odmítnutí dané pracovní nabídky. Vyhněte se vágním nebo zavádějícím informacím, protože to může v budoucnu vést k nedorozuměním. Uveďte konkrétní důvody svého rozhodnutí, které jsou relevantní pro danou práci, jako je plat nebo pracovní povinnosti. Buďte zdvořilí a vyvarujte se přehnaně negativních názorů na společnost nebo pozici;
  3. Rozloučení - ještě jednou poděkujte za příležitost a rozlučte se.  

Jak odmítnout pracovní nabídku vzor

Pokud jste se rozhodli, že společnosti dáte vědět vaše negativní stanovisko písemně, emailem, podívejte se na vzor, jak slušně odmítnout práci před podpisem smlouvy

Připravili jsme pro vás odmítnutí nabídky práce vzor, který je k dispozici v editovatelné podobě, a můžete si jej stáhnout zcela zdarma.

 



Publikováno 24. března 2025


 

15 let zkušeností jako HR Business Partner v nadnárodních společnostech, kde poskytuje HR poradenství v oblasti pracovního práva, vedení a rozvoje zaměstnanců, employee relations, a dalších HR oblastech.
Ohodnoťte práci a vyhrajte 4 měsíce předplatného zdarma

NETFLIX ZDARMA

Ohodnoťte práci a vyhrajte 4 měsíce předplatného zdarma

ZJISTIT VÍC