- Nepřevázka
- H E S O , s.r.o.
Co dělat, když zaměstnanec nepřišel do práce
Zaměstnanec nepřišel do práce
Zákoník práce jasně definuje povinnosti zaměstnance vůči zaměstnavateli, mezi kterými jsou i povinnosti:
- Zaměstnanec je povinen být na začátku směny na svém pracovišti a odcházet z něho až po skončení směny;
- Dodržovat právní předpisy vztahující se k práci jimi vykonávané; dodržovat ostatní předpisy vztahující se k práci jimi vykonávané, pokud s nimi byli řádně seznámeni;
- A další.
Z výše uvedeného vyplývá, že pokud zaměstnanec nechodí do práce, porušuje tím své povinnosti.
V takovém případě má zaměstnavatel právo zahájit s dotyčným zaměstnancem disciplinární řízení. Zaměstnavatel připraví písemné upozornění na porušení povinností, a to podle § 52 písmena g) zákoníku práce.
Objevte možnosti inzerce |
Zaměstnanec musí omluvit nepřítomnost v práci
Neomluvená absence zaměstnance je taková, kdy zaměstnanec zaměstnavateli nedoložil existenci překážky v práci na straně zaměstnance, která by mu bránila dostavit se na pracoviště.
Je povinností zaměstnance doložit existenci překážek, ideálně písemným potvrzením o návštěvě lékaře, doprovodu osoby k lékaři a podobně. Pokud zaměstnanec potvrzení nedoloží, může zaměstnavatel zmíněnou nepřítomnost považovat za neomluvenou.
Většina zaměstnavatelů má ve svém pracovním řádu zaneseny termíny, do kdy musí zaměstnanec existenci překážek dokládat, a jakou formou.
Publikováno 14. března 2024