- 43 000 – 53 000 Kč
- Plný úvazek

Proč využít při hledání práce personální agenturu Manpower? Propojujeme zajímavé pracovní příležitosti s nadšenými lidmi. Měním lidem budoucnost, protože lepší práce, která dává smysl, znamená lepší život.
Our client, an international company in mechanical engineering production area, is currently preparing the implementation of the new ERP system. We are looking for an experienced Business Process Project Manager to manage this challenging task. This is a time-limited job contract for about 15 months started during spring 2019. The essence of this engagement is not consisting in SW programming (IT role) but lying in process management (the correct setting of all business processes into the newly implemented ERP system SAP.
•Responsible for results of the business process implementation project
•Secure that Key users are nominated for all relevant areas (create the project team)
•Responsible to define communication & training plan as well as action plan for change implementation
•Responsible for data migration and training tasks
•Execute organizational and process changes
•Follow up that changes are implemented and understood by business
•Secure that all key users and end users are trained
•Accountable for business steps in the cutover and data validation
•Support Key users during post go-live execution
• Organize meetings to track business performance after go-live
•Follow up on issues and tickets with wave manager
• Collect and document lessons learned
• Planning, resourcing, organizing, reporting activities regarding the project
• Relevant experience within the similar projects - a process of ERP implementation into production company is essential
• Sound experience with project management, excellent organizational and communication skills, stakeholder management
• Very good knowledge of English language is mandatory
• Native or fluent knowledge of Czech or Slovak language (mandatory for foreigners)
• Flexibility, proactivity, stress proof and highly organized personality
• Willingness to accept the time limited job contract (15 months)
- Challenging task on project basis and at the same time the right reference for further career
- Outstanding financial reward
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?