Vše o práci v Amsterdamu na letišti

Mnoho z vás se nás dotazuje na možnosti práce a brigád v zahraničí. Když se nabídka práce v zahraničí na Jenpráce.cz objeví, dostáváme mnoho dotazů na její kvalitu a věrohodnost. Nedávno se u nás objevila velice zajímavá nabídka práce v Amsterdamu. Rozhodli jsme se o této nabídce zjistit maximum informací, abychom mohli nabídnout opravdu ověřenou pracovní nabídku. Zkontaktovali jsme zadavatele nabídky, který nám poskytl zajímavé informace. Pokud máte o práci v Amsterdamu zájem, přečtěte si rozhovor níže, určitě vám pomůže udělat si obrázek o této práci. Zajímá-li vás práce v Amsterdamu, podívejte se také na aktuální nabídku.

        

V našem rozhovoru se dozvíte mimo jiné, že agentura De Poel nemá žádné poplatky a dokonce pracovníky vozí bezplatně do práce a z práce. Získáte také představu o tom, kolik si můžete v Holandsku vydělat a jaké podmínky musíte splňovat. Dotkneme se i otázky negativních reakcí na podobnou práci z minulosti. Tak pojďme na to.

Jedním z českých koordinátorů projektu je pan Ondřej Skalický, který si na nás udělal čas a poskytl nám tento zajímavý rozhovor.

Pane Skalický, můžete nám blíže představit Vaši nabídku práce v Amsterdamu?

Ondřej Skalický:
 Samozřejmě. V rámci nadnárodní společnosti De Poel hledáme pracovníky z ČR i Slovenska pro nejrůznější práce v Amsterdamu. Převážně se jedná o práce na letišti Schipol. Zprostředkováváme práci například pro úklidové firmy Kluh, Asito a handlingové firmy Servis Air, Avia Cargo, Avia Pax a další.

Jedná se tedy o brigádu jen na léto nebo i o možnost dlouhodobější práce?

Ondřej Skalický:
 To je dobrý dotaz. Jedná se jak o brigádu, tak o dlouhodobější práci. Záleží na časových možnostech pracovníků. Momentálně probíhá letní program, kdy máme převážně brigádníky na léto, ovšem už nyní nabíráme pracovníky na delší období, práce je zde k dispozici opravdu mnoho. Aktuálně už několik "letních" brigádníků projevilo zájem si pracovní pobyt prodloužit a pracovat zde déle. To nás samozřejmě těší.

Jak to tedy reálně probíhá? Zájemce uvidí Vaši nabídku práce, vyplní vše potřebné a co dále? Musí se zájemce připravit na nějaký poplatek?

Ondřej Skalický: 
Pokud uchazeč splňuje podmínky, naši náboroví pracovníci jej kontaktují a domluví se podrobnosti. Podmínkou je věk 18-21 let u letní brigády. U dlouhodobé brigády nehraje věk roli. Samozřejmě je třeba zvládat angličtinu na komunikativní úrovni. Velkou výhodou je řidičský průkaz, vzhledem k poměrně vysokým nákladům na jeho získání zde v Nizozemsku je o pracovníky s řidičákem veliký zájem. Nutností je čistý trestní rejstřík, na základě něhož se uděluje bezpečnostní prověrka potřebná pro práci na letišti. Co se týká poplatku, tak ty nevedeme.

Z čeho tedy Vaše organizace žije?

Ondřej Skalický:
 Je běžně rozšířenou nepravdou, že za získání práce by měl uchazeč platit. Naopak, naši agentuře platí klient, který uchazeče potřebuje, a kterému jej naše agentura najde. Naši klienti se vyhledáváním zaměstnanců, jejich organizací a vyplácením většinou nechtějí zabývat, proto tuto práci přenechají agentuře a za to jim zaplatí. Zaměstnanec dostane stejnou mzdu, jakou by dostal u klienta samotného

Dobře, probrali jsme již podmínky pro zájemce, co jim tedy nabídne Vaše agentura?

Ondřej Skalický: 
Naše agentura jim nabízí poměrně širokou škálu doplňkových služeb, aby se mohli v klidu věnovat práci a nezatěžovaly je zbytečně administrativní záležitosti. 

Co konkrétně?

Ondřej Skalický: 
Pokud má uchazeč vše potřebné vyřízené a máme pro něj zajištěnu práci, zajistíme mu dopravu z ČR do Amsterdamu, tím jsme získali velký trumf v podobě flexibility, kdy přivážíme brigádníky pouze pokud jsou splněny všechny podmínky, které jsme pro příjezd brigádníka vytyčili. Jde především o zajištěné a připravené ubytování, dostatek práce a domluvené termíny na příslušných úřadech, jež je třeba před začátkem práce navštívit. V obvyklém případě se tedy brigádník po příjezdu ubytuje, seznámí se se spolubydlícími a ještě ten samý den mu pomůžeme s povinnou registrací v Nizozemsku. Následující den zajistíme trénink a po složení základní zkoušky z bezpečnosti provozu na letišti a obdržení Schiphol Passu začínají směny. 

Zmínil jste ubytování, to je řešeno jak?

Ondřej Skalický:
 Ubytování brigádníkům zajistíme, hradí si jej však sami. Garantujeme pokoj po čtyřech lidech v nizozemském domě, pokud se v domě nachází více lidí, platí pravidlo 10 metrů čtverečních na člověka, nachází se tam například i více koupelen, záchodů, kuchyní. Dům je dále vybaven spotřebiči a může být i televize atd. Lidi si berou své povlečení, nádobí atd. Internet mají, pokud se jej rozhodnou zaplatit. V současné době máme k dispozici pro brigádníky opravdu hezký dům, viz přiložené fotky. Toto všechno je garantováno pracovní smlouvou.

        

Co asi bude nejvíce zajímat potencionální uchazeče, je to, jak přesně probíhá práce a hlavně výplata. Můžete nám toto konkrétně popsat?

Ondřej Skalický:
 Samozřejmě. Samotná práce probíhá v různě dlouhých směnách, které jsou připravovány českými koordinátory. Práce na letišti vyžaduje velkou flexibilitu, často se mění počty a časy příletů a odletů, proto je třeba se připravit na nutnost přizpůsobení se změnám. Podle toho, které firmě Vás agentura přidělí, budete buď připravovat letadla k dalšímu letu nebo přepravovat zavazadla z terminálu do letadel a naopak. Vlastníte-li zmiňovaný řidičský průkaz, můžete si užít řízení mezi letadly a převážet pracovní skupiny ve svěřeném voze a to za jednorázový příplatek. Hodinová mzda se u různých společností, a také podle věku, liší, a proto ji uvádím v přiložené tabulce (obrázek níže). Velmi výhodná je práce v noci a o víkendu, za tu dostanou zaměstnanci zaplaceno od 125 procent do 150 procent základní mzdy. Dopravu do práce a z práce pracovníkům zajišťují čeští koordinátoři. Pokud zajištěná doprava z jakéhokoliv důvodu nevyhovuje, lze se do práce a z práce dopravovat individuálně, to samé platí i o ubytování. 

Díky za detailní popis, zajímalo by nás také kolik hodin musí pracovník případně odpracovat.

Ondřej Skalický: 
Počet odpracovaných hodin je zásadním tématem, které zajímá všechny zájemce o brigádu a souvisí se samotným principem agenturního zaměstnávání. V Nizozemí (stejně jako v ČR), vám u brigády (práce na dohodu o provedení práce) nikdo nezajistí garantované množství odpracovaných hodin. Agentura je ovšem vysoce motivována, aby dostatek práce zajistila. Klient (firma, u které brigádník na letišti pracuje), totiž platí agenturu právě za to, že mu brigádníka dodala (našla jej, organizuje jeho směny, vyplácí mu mzdu). Pokud tedy agentura vynaloží velké množství úsilí a finančních prostředků, aby brigádníka našla, zajistila mu ubytování, vybavení potřebné k práci, dopravu do práce a českého koordinátora, nedávalo by poněkud smysl, kdyby pro brigádníky neměla dostatek práce.

Takže se tedy nemůže stát, že by pracovník seděl týden na ubytování a neměl práci?

Ondřej Skalický:
 Ne, toto se opravdu nyní stát nemůže. Tato situace by nevyhovovala nikomu, proto přivážíme nové pracovníky až v momentě, kdy je vše připraveno.

Zmiňoval jste také bezpečnostní prověrku, která je nutná k práci na letišti, můžete být konkrétní?

Ondřej Skalický:
 Práce na letišti probíhá v bezcelní zóně, ve které musí mít všichni zaměstnanci vyřízenou bezpečnostní prověrku (security screening). Za bezpečnostní screening se neplatí. Horší je to s časem. Vyřízení trvá několik (většinou od 2 do 4) měsíců a žadatel obdrží pouze výsledek. Není možné se například informovat "kdy už to bude". Proto je datum nástupu závislé na vyřízení této prověrky.

Toto se ale řeší ještě před přesunem pracovníka do Nizozemí, je to tak?

Ondřej Skalický:
 Ano samozřejmě, pracovníka bereme na místo až s vyřízenou prověrkou.

Teď k méně příjemným dotazům. Objevilo se pár negativních reakcí, kdy je vaše agentura spojována se společností Werk-Ik, kdy podle reakcí v minulosti vše neprobíhalo dle představ pracovníků. Můžete se k tomuto vyjádřit?

Ondřej Skalický: 
Ano, s tímto se setkáváme a upřímně nás velice mrzí, že je naše současná organizace s tímto spojována. Jedná se o to, že podobný projekt byl již realizován už v roce 2011. Jednalo se o první projekt tohoto druhu a vše nebylo optimálně připraveno. Vznikalo mnoho nedoruzumění a administrativních chyb. O negativních recenzích z minulosti víme a právě z nich jsme čerpali inspiraci k nutným změnám. Rád bych také dodal, že jsou založeny z části na pravdě, ale na druhou stranu jsou povětšinou anonymní, tudíž né úplně věrohodné. Velmi záleží i na přístupu zájemců o brigádu. Pokud například ve svěřeném ubytování pracovníci neudržují pořádek, nemohou se divit, že tam mají nepořádek. Pokud nechodíte včas do práce a klient o Vás tedy nemá zájem, nemůžete se divit, že nemáte dostatek odpracovaných hodin a pokud například zničíte svěřený majetek, nemůžete se divit, že za něj musíte zaplatit. Každopádně, každý brigádník je v současné době po příjezdu písemně dotazován, jestli skutečnost odpovídá nabídce a je spokojen s ubytováním. Co se týká našeho nového projektu, tak jsme zatím neměli jediného, který by spokojen nebyl. Pokud by někomu něco nevyhovovalo, samozřejmě může kdykoliv odjet, žádné sankce mu nehrozí.

Chápeme tedy dobře, že se jedná o stejný projekt jako v minulosti jen je lépe připraven?

Ondřej Skalický: 
Ano i ne. Momentálně vše zastřešuje společnost De Poel z Británie, která napříkald garantuje i úroveň ubytování přímo v pracovní smlouvě. Spojení s De Poel je pro nás bylo zárukou kvalitního průběhu. U vyplácení mzdy a správnosti odpracovaných hodin se držíme pravidla trojité kontroly. De Poel do projektu vstoupila jako garant pracovních podmínek, zpracovává a posílá mzdy. Tato společnost vyžaduje opravdu precizní přístup, proto po každém týdnu probíhá kontrola odpracovaných hodin mezi údaji, které organizátorům poskytne klient i brigádník. Pokud se najde neshoda, situace se okamžitě řeší. Tímto je zajištěno, že všechny výplaty jsou rozesílány správně a nesrovnalosti jsou eliminovány předem.

V negativních recenzích byl často zmiňován pan Julián Jančík, tento člověk v projektu dále působí?

Ondřej Skalický:
 Ano, Julián je jedním z manažerů. Je ovšem nutné zmínit, že chyby v minulosti rozhodně nebyly jeho zásluhou. Hodně lidí ho zmiňovalo, protože nebyli v podstatě s nikým jiným v kontaktu, tudíž to šlo na jeho vrub. Julián v minulosti musel zajišťovat mnoho činností, která nemohl časově zvládat. Nyní je situace jiná, každý z manažerů řeší pouze část administrativy a úkolů, nemůže se tedy znovu opakovat administrativní a jiné problémy, které byly způsobené omezenou časovou kapacitou jednoho člověka a nezkušeností celé organizace s podobným projektem. Díky svým zkušenostem z minulých let je to pro nás také zcela nepostradatelným členem týmu, který ustanovil všechna bezpečnostní opatření, díky kterým současný projekt probíhá bez sebemenšího problému.

Poslední otázka: Jaké mate z aktuálního ročníku dojmy?

Ondřej Skalický: Zatím výborné. Máme skvělou partu lidí, nádherné ubytování v městečku Landsmeer a všichni mají dostatek práce. Amsterdam je nádherné město s jedinečnou atmosférou a práce na letišti je extrémně zajímavá.

Děkujeme Vám za rozsáhlý rozhovor a poskytnuté informace, věříme, že toto může pomoci potencionálním uchazečům v rozhodnutí, zda-li do Amsterdamu vyjet.

Ondřej Skalický:
 Já děkuji za možnost prostřednictvím Vašeho webu poskytnout informace a vyjádřit se k zásadním otázkám této nabídky. Pokud by měl kdokoliv z zájemců jakékoliv dotazy, může se na nás obrátit, případně může kontakovat naše aktuální pracovníky, kteří jsou nyní v Amsterdamu, ti Vám zcela jistě rádi poskytnou informace a své objektivní zážitky.

Konec rozhovoru.

Níže kontakty na osoby, které souhlasily s uveřejněním a které jsou momentálně zaměstnány v Amsterdamu u agentury De Poel. Pokud budete chtít, lze je libovolně kontaktovat s dotazy.

Publikováno: 15. 7. 2014

Komentáře ke článku

Chcete mít aktuální nabídky práce a brigád ve vaši lokalitě jako první? Vložte váš email:

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním
osobních údajů dle obchodních podmínek.

×